Page 34 - strateji

Basic HTML Version

26
2014 - 2018
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
2.1.2. Zayıf Yönler
ERİŞİM
KAPASİTE
İSTİHDAM
1. Okul türü ve programlar arasında geçişlere
imkân verecek yeterince esnek bir yapının
olmaması
1. İlgili sektörlerin sürecin yönetiminde ve karar
alma mekanizmalarında yer almaması
1. Sektörün ihtiyaçlarına uygun nitelikte ve
istenilen sayıda işgücü yetiştirilememesi
2. Mesleki ve teknik eğitimkonusunda farkındalık
çalışmalarının yetersizliği
2. Mesleki ve teknik eğitim programlarının
uygulanmasında okul sanayi iş birliğinin
yeterince olmaması
2. Mesleki ve teknik eğitimde anahtar beceriler
ve mesleki temel yetkinliklerin yeterince
kazandırılamaması
3. Taraflarda iletişim eksikliği ve paydaşların
etkin katılımının sağlanamaması
3. Mesleki yönelimde öğrenci ilgi ve yeteneklerinin
dikkate alınmaması
3. Mezunların yeterli düzeyde izlenememesi
4. Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin mesleki ve
teknik eğitime erişimlerinin istenilen düzeyde
sağlanamaması
4. Mesleki ve teknik eğitimde kalite güvence
sisteminin olmaması
4. Mezunların istihdam fırsatları konusunda
yeterince bilgilendirilmemesi
5. Alan tercih kriter ve süreçlerinin yeterince
oluşturulmaması
5. Hizmetiçi eğitim faaliyetlerinin yetersiz olması
5. Mesleki ve teknik eğitim öğrenci ve kursiyerlerine
yaratıcılığın, yenilikçiliğin ve girişimciliğin yeterince
kazandırılamaması
6. İşletmelerde mesleki eğitiminin ve stajın
yeterli nitelikte olmaması
6. Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin sosyal
becerilerinin yeterince geliştirilememesi
7. Öğrenciler ile yeni teknolojilerin yeterince
buluşamaması
7. Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin
istihdama hazırlanmasının istenilen düzeyde
sağlanamaması
8. İşgücü ihtiyaç analizlerinin yeterince dikkate
alınmadan okul, alan ve dalların açılması
9. Finansmanın yeterli olmaması
10. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları için
akreditasyon sisteminin olmaması
11. Eğiticilerin sektör tecrübelerinin yeterince
güncel olmaması
12. Derslik başına düşen öğrenci sayısının
standartları sağlayamaması
13. Mesleki ve teknik eğitim paydaşları arasında
koordinasyon eksikliğinin olması
14. Mesleki ve teknik eğitimde ölçme ve
değerlendirmenin sınıf geçme sistemine göre
yapılması ve kredi sisteminin kullanılmaması
15. Mesleki ve teknik eğitimokul ve kurumlarında
verilen yabancı dil eğitiminin yetersiz olması
16. cModüler ve öğrenci merkezli eğitimin okullar
tarafından yeterince anlaşılmaması
17. Eğitim modüllerinin merkezden hazırlanması
18. Mesleki ve teknik ortaöğretim programları ile
yükseköğretim programlarının uyumsuzluğu