25
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
2014 - 2018
BÖLÜM 2
2.1. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM SİSTEMİNİN ANALİZİ (GZFT)
2.1.1. Güçlü Yönler
ERİŞİM
KAPASİTE
İSTİHDAM
1. Ortaöğretime devam etme hakkını elde ederek
meslek liselerine başvuran tüm öğrencilerin
herhangi bir ayrım yapılmaksızın kaydedilmesi
1. İhtiyaçların bilinmesi
1. İstihdama ve ekonomik kalkınmaya yönelik
eğitimin verilmesi
2. Mesleki ve teknik eğitim kurumlarının ülke
düzeyinde yaygın olarak teşkilatlanmış olması
2. Yeniliğe açık genç nüfusun varlığı
2. Ulusal ve uluslararası proje ve iş birliği
protokollerinin varlığı
3. Ülkenin her tarafında yaygın mesleki eğitim
kurslarının varlığı
3. Gelişmiş ve yerleşik bir kurum kültürünün
olması
3. İstihdama yönelik teşvik sisteminin varlığı
4. Mesleki ve teknik eğitimde program türünün
yeterli sayıda olması
4. Proje ve iş birliği protokolü hazırlama ve
uygulama potansiyelinin yüksek olması
4. İşverenlerin mesleki ve teknik eğitime değer
atfetmesi
5. Mesleki ve teknik eğitimde bilişim alt yapısının
ve iletişim olanaklarının güçlü olması
5. Merkez ve taşra teşkilatı arasında yatay ve
dikey iletişim, dayanışma ve iş birliğinin varlığı
5. Meslek örgütlerinin teşvik amacıyla düzenlediği
yarışmaların varlığı
6. Modüler eğitim sisteminin varlığı
7. Yasal ve idari düzenlemelerin varlığı
8. Mesleki yeterlilik sisteminin varlığı
9. Güçlü okul ve kurum altyapısının ve deneyimli
öğretmen kadrosunun varlığı
10. Mesleki ve teknik eğitim için donatım ve fiziki
kapasitenin varlığı
11. Öğretmen başına düşen öğrenci sayısının
standartlar dahilinde olması
12. Planlama, yönetim, finansman ve uygulama
konusunda güçlü kamuoyu desteğinin varlığı
13. Staj ve işletmede meslek eğitimine yönelik
kültürün varlığı