Page 95 - My Project1

Basic HTML Version

91
MTE’de Öğretim Programları ve İşl. Mes. Eğt. ve Staj Uygulamaları
Geleneksel eğitim modeli bireylerin okuma, yazma ve temel aritmetik hesaplamaları ya-
pabilmesi üzerine yoğunlaşırken, yeni eğitim modelleri, bireyin üretim sürecindeki rolünün
tahayyül ve tasarım aşamasına odaklanması temelinde 1) ana dilde iletişim, 2) başka bir dilde
iletişim, 3) temel matematik, bilim ve teknoloji yetkinlikleri, 4) dijital yetkinlik, 5) öğrenmeyi
öğrenmek, 6) kişilerarası ve sivil yetkinlikler 7) girişimcilik ve 8) kültürel dışa vurum olarak
sıralanan sekiz anahtar yetkinlik üzerine yapılandırılması gerekmektedir.
Şekil 1. Öğretim Programı Döngüsü
Yeni öğretim programı oluşturma modellerine geçerek mesleki eğitimin temel sorunlarını
aşmak isteyen ülkeler öncelikle “öğretim programı döngüsünü” kurmak zorundadırlar. Bu
aşamanın ardından eğitim programlarının piyasa talebi paralelinde sürekli güncellenmesine
imkân tanıyacak bir yapının bu döngüye eklenmesi gerekmektedir. Bu yapının kurulması
kadar işletilme şekli de önem arz etmektedir. Sistemin çalışabilmesi için mutlaka işçi, işveren,
eğitim kurumları vb. tüm paydaşların birlikte çalışmaları sağlanmalıdır. Tek bir çarkın çalışma-
ması sistemin de çalışmaması manasına gelecektir.
Şekil 2: Öğretim Programı Çarkları