Page 89 - My Project1

Basic HTML Version

85
MTE’nin Stratejilerini Etkileyen - Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
4.2. Resmî MYO’larının kaynak, fiziki kapasite, bina, donanım ve öğretim elemanı gibi ko-
nulardaki sorunlarının çözüme kavuşturulması
4.3. MYO mezunlarının “mesleki profillerinin” uluslararası standartlarda tanımlanması
4.4. MYO’dan lisans programlarına “dikey geçiş” hakkı kazanmış öğrencilerin muafiyet kri-
terlerinin YÖK tarafından belirlenmesi
4.5. Mesleki ve teknik ortaöğretim mezunlarının alanlarında lisans programlarına geçişle-
rinde ek puan uygulamasının yapılması
4.6. Mesleki ve teknik ortaöğretim sürecinde ulusal ve uluslararası alanlarıyla ilgili yarışma-
larda dereceye giren öğrencilerin lisans geçişlerinde ek puan verilmesi
5.1. Mevcut MYO’ların birleştirilmesine ve bu kurumların üniversitelerden ayrı bir yapıda
yeniden yapılandırılmasına yönelik bir plan hazırlanarak sektörlerin ihtiyaçları doğ-
rultusunda il merkezlerinde kampus yaklaşımıyla açılması yönünde gerekli mevzuat
düzenlemeleri yapılacaktır.
1.1. İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının teknik olarak daha iyi çalışması için düzenle-
melerin yapılması, Kurula üst düzey katılımın sağlanması (Kurulun, çalışma raporlarının
takibinin sağlanmasına yönelik düzenlemeler gerekmektedir.)
1.2. 200’den fazla çalışanı olan işletmelerde eğitim birimi kurulmasının sağlanması ve de-
netlenmesi (3308 Sayılı Kanun’un 18 inci maddesinin işlerliğini sağlanması ve denetim
mekanizmasının sağlanması)
1.3. İŞKUR tarafından gerçekleştirilen aktif iş gücü programlarına, Ticaret ve Sanayi Oda-
larının aktif olarak katılımın sağlayacak mevzuat değişikliklerin yapılması
2.1. İşsizlik sigortası fonundan aktif iş gücü programları için İŞKUR’a aktarılan kaynağın
sürekliliğinin sağlanarak arttırılması
2.2. İŞKUR’un kurumsal kapasitesinin iyileştirilmesi
2.3. 3308 (4702) sayılı Kanun’da yer alan, istihdam edilenlerde mesleki eğitim belgesi
aranması gereğine işlerlik kazandırılması ve işletmelere teşvik mekanizmalarının geliş-
tirilecektir.
3.1. İl millî eğitim müdürlüklerine ve il istihdam ve mesleki eğitim kurullarına, illerinde bu-
lunan mesleki eğitim ve öğretim kurumlarının insan ve fiziki kaynaklarının kullanımının
planlanması ve geliştirilmesi bakımından daha fazla sorumluluk ve yetki verilmesi yö-
nünde gerekli mevzuat düzenlemeleri yapılacaktır.
1.1. Staj ve beceri yapan öğrencilerin eşit eğitim fırsatına sahip olabilmesi amacıyla ortak
eğitim birimlerinin (makine parkı vb.) sektör tarafından kurulması