Page 90 - My Project1

Basic HTML Version

86
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
1. Mesleki ve Teknik Eğitimde Genel Bütçe Kaynaklarının
Etkin Kullanılması ve Kampus Yaklaşımı
1.1. Mesleki ve teknik eğitime genel bütçe kaynaklarından ayrılan pay artırılacaktır. Söz
konusu kaynak okul ve öğrenci sayısı ile orantılı olarak tahsis edilecektir.
1.1. İşletmelerde standart eğitim-öğretim programları bulunmadığı için eğitici/usta öğ-
reticilerin yararlanabilecekleri şablon eğitim programlarının sağlanması (aktif iş gücü
programları, müfredat MEB-YÖK)
2.1. İşsizlik sigortası fonundan aktif iş gücü programları için İŞKUR’a aktarılan kaynağın
sürekliliğinin sağlanarak arttırılması
2.2. İŞKUR’un kurumsal kapasitesinin iyileştirilmesi
1.
Ölçme Değerlendirme ve Belgelendirme Sistemi
1.1. Yeni akreditasyon kurumlarının oluşturulmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi
1.
Ölçme Değerlendirme ve Belgelendirme Sistemi
1.1. TÜRKAK’ın idari, mali ve kurumsal yapısının güçlendirilmesi (TÜRKAK’ın hazırlayaca-
ğı stratejik plan çalışmalarında konu ele alınacak.)
1.
Mesleki-Teknik Öğretim Mezunlarının İş Piyasasına Kabulleri ve Giri-
şimciliğin Desteklenmesi
1.1. Staj ve beceri eğitimi uygulamalarının daha fonksiyonel hâle getirilmesi noktasında
işletme ve okul taraflarında düzenleme yapılması
1.2. İşletmelerin staj ve beceri eğitimini sahiplenmelerini sağlamak amacıyla sistematik/
planlı programların oluşturulması
1.1. Staj ve beceri eğitimi uygulamalarının daha fonksiyonel hâle getirilmesi noktasında
işletme ve okul taraflarında düzenleme yapılması
1.2. İşletmelerin staj ve beceri eğitimini sahiplenmelerini sağlamak amacıyla sistematik/
planlı programların oluşturulması
Devlet Merkezli Yaklaşımdan Toplum ve Paydaş Tabanlı Yaklaşım
Türkiye’de merkezi planlama ile eğitim süreçleri ve karar mekanizmaları oluşturulmuştur.
Geleneksel olarak devlet aydınlanmanın ve ilerlemenin öncülüğünü yaparken ekonomideki
liberalleşme ile birlikte, karar mekanizmaları devletten STK, toplum ve bireylere doğru
kaymaya başlamıştır. İş odaklı istihdam yerine bireylerin bilgi, beceri ve yeteneklerine dayalı
istihdam öne çıkmaktadır.
Bireyler iş dünyası içerisindeki konumlarında klasik örgün eğitimin yetersiz kaldığını
görmektedir. Bunun için ileri örgün veya yaygın eğitime devam ederek ve/veya değişik
öğrenme yöntemlerini kullanarak kariyerlerinde ilerlemeye veya başka bir mesleğe geçmeye
çalışmaktadırlar. Bu çerçevede esnek bir yapıda olan öğrenen merkezli eğitim ön plana