Page 88 - My Project1

Basic HTML Version

84
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
17.1. MEB bünyesindeki farklı mesleki ve teknik eğitim birimlerinin birleştirilerek MEB’e
bağlı, idari ve mali özerkliği olan, sektörlerin de yönetim kurulunda temsil edildiği
bir “Mesleki Eğitim Kurumu” olarak yeniden yapılandırılması için gerekli mevzuat
düzenlemeleri yapılacaktır (Söz konusu yapılandırma çerçevesinde oluşturulacak olan
genel kurul, yönetim ve denetim kurullarında temsil edilecek kurum-kuruluş, sosyal
ortakların hem yönetim hem de finansman anlamındaki sorumlulukları açıkça belirle-
necektir. Bu husus MEB’in yeniden yapılandırılması sürecinde değerlendirilmelidir.).
17.2. MEB bünyesinde yeni yapılandırılacak olan mesleki ve teknik eğitim kurumunun genel
bütçe dışındaki kaynaklarının artırılması amacıyla, şans oyunları vb. diğer kaynaklardan
mesleki eğitime pay ayrılması için gerekli düzenlemeler yapılacaktır.
Yapılandırılması
18.1. Okul yönetiminde sektörlerin, velilerin, ilgili bakanlıkların yerel düzeydeki temsilcilik-
lerinin ve mesleki teknik eğitim paydaşlarının temsil edildiği, kendi kendini yöneten ve
finansal özerkliğe sahip olan performansa dayalı mesleki ve teknik eğitim kurum ve
okul modeli geliştirilecektir (Hâlen mevcut ortaöğretim içindeki mesleki ve teknik
eğitimin payı %46.5’tir. Ancak MEB’in il ve ilçe teşkilatlarında mesleki ve teknik eğitim
almış yöneticiler sayısal olarak yetersizdir.).
18.2. Mesleki ve teknik okul ve kurumlarında döner sermaye işletmelerinin yasal ve finan-
sal unsurlarını yeniden düzenlemeyi hedefleyen bir Kanun Taslağı hazırlanacaktır.
19.1. MEB il ve ilçe teşkilatlarında mesleki ve teknik eğitim almış yöneticilerin sayısı artırıla-
caktır.
1.1. Meslek standartlarının tamamlanması ve buna paralel olarak öğretim programlarının
güncellenmesi
1.2. Sosyal ortaklarla yapılan protokollerin artırılarak eğitim ve iş dünyası arasındaki iş
birliğinin geliştirilmesi
1.3. Öğrenim programlarının güncellenmesi için YÖK-MEB arasında eş güdümün gelişti-
rilmesi
2.1. Kalite ödülü uygulamasının yaygınlaştırılması
2.2. Mesleki eğitime özgün kalite ödülü el kitabının hazırlanması (Kalite ödülü uygulaması-
nın el kitabının mesleki eğitim kriterlerine göre açıklamalı yazılması.)
3.1. Mesleki eğitim kurumlarında sürdürülebilir bir kalite yönetim sisteminin oluşturulma-
sı (ISO 9001-2008 standartlarının kurumlarımızda Kalite Yönetim Sistemi uygulan-
malı daha sonra TKY ve EFQM kriterleri yerleştirilmelidir.)
4.1. Mesleki ve teknik öğretim yapan yükseköğretim kurumlarının yönetiminde, ilgili sek-
törlerden üyelerin yer almasının sağlanması (Müfredat ve eğitim-öğretim süreçlerin-
de sektör üyelerinin yer alması)