Page 85 - My Project1

Basic HTML Version

81
MTE’nin Stratejilerini Etkileyen - Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
orta ölçekli okullarda verilmesi pahalı olan alanlarda ilin bütününe hizmet verecek mer-
kezler oluşturulmalı.)
4.2 Meslek standartlarının tamamlanması ve buna paralel olarak öğretim programlarının
güncellenmesi.
4.3. Sosyal ortaklarla yapılan protokollerin artırılarak eğitim ve iş dünyası arasındaki iş birli-
ğinin geliştirilmesi.
4.4. Öğrenim programlarının güncellenmesi için YÖK-MEB arasında eş güdümün geliştiril-
mesi.
5.1. Eğiticiler iş başında eğitiminin yaygınlaştırılması ve süresinin uzatılması.
6. Mesleki Eğitim ve Öğretim Okullarındaki İyi Uygulamaların Teşvik
Edilmesi İçin “Kalite Ödülü” Uygulamasının Oluşturulması
6.1. Kalite ödülü uygulamasının yaygınlaştırılması (Kalite ödülü uygulamasının el kitabının
mesleki eğitim kriterlerine göre açıklamalı yazılması.)
6.2. Mesleki eğitime özgün kalite ödülü el kitabının hazırlanması (Kalite ödülü uygulaması-
nın el kitabının mesleki eğitim kriterlerine göre açıklamalı yazılması.)
7.1. Mesleki eğitim kurumlarında sürdürülebilir bir kalite yönetim sisteminin oluşturulma-
sı (ISO 9001-2008 standartlarının kurumlarımızda Kalite Yönetim Sistemi uygulan-
malı daha sonra TKY ve EFQM kriterleri yerleştirilmelidir.)
7.2. Mesleki eğitim kurumlarında
1- Kalite Kurulu
2- Dokümantasyon ekibi
3- İç Tetkik ekibi
4- Geri bildirim ve değerlendirme ekiplerinin kurulmasına ilişkin mevzuatın hazırlan-
ması (Ekipler en az 3 kişiden oluşmalı)
8.1. Eğiticilerin alanlarına yönelik uygulamalı pedagojik formasyon almaları yönünde dü-
zenlemelerin yapılması.
8.2. Eğiticilerin hizmet öncesinde görev yapacağı kurumla ilgili eğitim verilecektir.
8.3. Eğiticilerin alanlarına yönelik STK ve sektörlerle ilişkileri geliştirilecektir.
9.1. Eğiticilere hizmete başladıklarında oryantasyon eğitimi verilecektir (Görev yapacağı
kurumla ilgili yönetim, organizasyon, mevzuat, iş tanımı, görev ve sorumlulukları kap-
sayacak şekilde).
9.2. Hizmet içi eğitim kapsamı eğiticilerin ihtiyaçlarına göre belirlenecektir.
9.3. Okul temelli mesleki gelişim uygulamalarının tüm birimlerde uygulanabilmesi için
mevzuatı düzenlenecek ve bu uygulama yaygınlaştırılacaktır.
9.4. Hizmet içi eğitim programları geliştirilecek ve hizmet içi eğitim alan eğiticilerin kriter-