Page 86 - My Project1

Basic HTML Version

82
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
leri belirlenecektir (Kurs /seminer saatleri kredileri, program içeriği, öğretim yöntem-
leri ve materyalleri kapsayacak şekilde ölçütler belirlenecektir.).
9.5. Mesleki eğitim uygulamalarında iyi örneklerin tanıtımı yapılacaktır.
10.1. Mesleki eğitimdeki alanlar dikkate alınarak eğitici yeterliliklerinin belirlenmesi (İleti-
şim, bilişim, ölçme ve değerlendirme, pedagoji, metodoloji, alan yetkinliği açılarından
yeterlilikler belirlenecektir.)
10.2. Eğitici yeterliliklerini ölçmeye yönelik ölçme araçlarının geliştirilmesi (Mesleki eğitim-
de mevcut alanlar dikkate alınılacaktır.)
10.3. Eğiticilerin mesleğe giriş mevzuatının düzenlemesi (KPSS, ALES, KPDS, ÜDS, alana
yönelik sektör deneyimi dikkate alınacaktır.)
11.1. Öğretmen ve idarecilerin, mesleki rehberlik ve yönlendirme konularında bilgilerinin
artırılması (Hizmet içi eğitim vasıtasıyla)
11.2. Okul öncesi eğitimden başlamak üzere, öğrencinin ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkar-
tılmasına yönelik kaliteli ve sistematik rehberlik ve yönlendirme hizmetinin sağlanması
(Rehberlik ve mesleki yönlendirmenin en önemli boyut ailelerin bilgilendirilmesi ve
bilinçlendirilmesidir.)
11.3. Ulusal Mesleki Bilgi Sisteminin (MBS) tüm paydaşlara tanıtılması ve etkin kullanımın
sağlanması (Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi (MBS), MEB, ÇSGB, İŞKUR, YÖK ve STK’ların
katılımıyla hazırlanan protokoller neticesinde oluşturulan elektronik bir portaldir. Ko-
ordinatörlüğünü MEB Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlü-
ğü yapmaktadır. http://mbs.meb.gov.tr)
12.1. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında kazanılan bilgi, beceri ve yetkinliklerin geçerlili-
ğinin eş seviyede tanınması
12.2. İnformal olarak edinilen bilgi, beceri ve tutumlara sahip kişilerin, akredite olmuş ve
yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarından sertifika alması
12.3. MYO’lardan lisansa geçiş için ayrılan dikey geçiş kontenjanlarının artırılması
12.4. Birbirine yakın çift dal eğitimi yapılmasına imkân sağlanması için okul altyapılarının
geliştirilmesi
12.5. Mesleki eğitimde değerlendirme sisteminin, modüler yapıya uygun hâle getirilmesi
12.6. Engelli öğrencilerin eğitime erişimlerinin sağlanması ve özür tür ve derecelerine göre
mesleki eğitimlerini tamamlamaları için gerekli tedbirlerin okullarda alınması.
13.1. Staj ve beceri eğitimi uygulamalarının daha fonksiyonel hâle getirilmesi noktasında
işletme ve okul taraflarında düzenleme yapılması
13.2. İşletmelerin staj ve beceri eğitimini sahiplenmelerini sağlamak amacıyla sistematik/
planlı programların oluşturulması
13.3. 200’den fazla çalışanı olan işletmelerin eğitim birimi kurulmasının sağlanması ve de-