Page 84 - My Project1

Basic HTML Version

80
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
2.3. Yeni gelişen ve değişen mesleklere ilişkin “Meslek Standartları’ ’ hazırlanabilmesi için ilgili
sektörler bilgilendirilerek yönlendirilecektir (Yeni gelişen ve değişen mesleklere ilişkin
‘’Meslek Standartları’ ’ hazırlanabilmesi için ilgili sektörlerin bilgilendirilerek yönlendiril-
mesi).
3.1 Meslek standartlarının tamamlanması ve buna paralel olarak öğretim programlarının
güncellenmesi.
4.1 KG Yönetim Sistemini sürekli uygulayan kurumların akredite edilmesi (EFQM kriterle-
rinde 1000 üzerinden 800 puan ve üzeri kurumlarımız akredite edilmeli.)
5.1. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında kazanılan bilgi, beceri ve yetkinliklerin geçerliliği-
nin eş seviyede tanınması
1.2. UMS’ye dayalı olarak eğitim standartları geliştirilecek ve ISCED, FOET standartları da
dikkate alınarak öğretim programları modüler yapıda geliştirilecektir (Meslek Standart-
larına dayanan ve sektörün tanımladığı öğrenme çıktılarını hedefleyen öğretim prog-
ramları MEB ve YÖK desteği ve ilgili kuruluşlarla hazırlanacak ve kredi sistemi oluşturu-
lacaktır.).
2.1. UYS kapsamında MEB, YÖK ve MYK tarafından yürütülen kredilendirme çalışmalarının,
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ve Mesleki Eğitim Kredi Transfer Sistemi (MKTS)
çalışmalarını kapsayacak şekilde birbirleri ile bütünleşik bir yapıya kavuşturulması
2.2. MYK tarafından kabul edilen ulusal yeterliklere dayalı sınav ve belgelendirmeyi yapacak
eğitim ve öğretim kurumlarının akreditasyona hazırlanması
3.1 Mesleki eğitimin tanıtım ve etkinliğinin yanı sıra çeşitliliğinin de artırılması (TV prog-
ramları ders kapsamı, geçiş yapılabilecek okulların tanıtımı. STK’ların kendi mesleki alan-
larıyla ilgili seminer gibi etkinlikler yapılması. Yönlendirme yaşının ilköğretimin bütün
sınıflarına yayılması.)
3.2 Bölgesel iş gücü talep projeksiyonlarına göre mesleki eğitim okullarının ilgili alan/dal
programlarının açılması (Seçilen illerde sanayi ve ticaret odaları ile özgün anketler dü-
zenlenmesi. Anket sonuçları TUİK verileri ile beraber değerlendirilecektir.)
3.3. Mesleki eğitim kurumlarının fiziki ortamının analizlerinin yapılıp etkin kullanımın artırıl-
ması
3.4. Mesleki eğitim almış insan kaynaklarının izlenebilirliğinin geliştirilmesi (Şahısların mesleki
tecrübelerinin elektronik veri tabanının kurulması, varsa geliştirilmesi.)
3.5. Öğrenci sayısı az olan eğitim bölgelerinde butik okul uygulamasının geliştirilmesi ve uy-
gulanması (Her okulda tüm alan dalların olması yerine bölgenin özelliğine göre bir kaç
dalda eğitim veren öğretim okullarının açılması.)
3.6. Okulların personel, öğrenci veli ve çevrenin faydalanabileceği yaşam merkezi hâline
dönüştürülmesi (Spor salonları, kütüphaneler, kafeteryalar gibi benzeri ortamların sağ-
lanması, toplantı salonları ve sınıfların konforlu, aydınlık, ferah olarak dizayn edilmesi.)
4.1. Mesleki eğitim kurumlarına pahalı ekipmanlar dağıtılması yerine birçok okula hizmet
sunan eğitim merkezlerinin kurulması (kampüs okullar) (Butik ve bir kaç alanı kapsayan