Page 7 - My Project1

Basic HTML Version

3
Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ömer Dinçer’in Konuşması
Klasik program yapısından modüler esnek bir yapıya geçilerek yatay ve dikey geçişlere
elverişli bir yapı oluşturulması,
Mesleki eğitimin yeniden yapılandırılması konusunda önemli kriter ve basamak oluşturulacak
bir dizi politika belgesinin hazırlanması (Hayat Boyu Öğrenme)
30 pilot ilimizde mesleki eğitim ve öğretiminin SWOT analizlerinin gerçekleştirilmesi
Sosyal ortakların kapasitelerinin güçlendirilmesi amacıyla yaklaşık 4 milyon Avro’luk 34 pilot
projenin desteklenmesi sağlanmış oldu.
Söz konusu projenin en önemli çıktılarından biri de, Mesleki Yeterlilik Kurumu’nun
kurulmasına katkı sağlamasıdır.
Yine 2002-2007 yıllarını kapsayan
Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu
Projesi (MTEM
) ile; meslek dersleri öğretmen eğitim sisteminin Avrupa Birliği’ndeki
gelişmelere uyumunu desteklemek ve niteliğini yükseltme çalışmaları yapıldı.
2008-2010 yılları arasında gerçekleştirilen İnsan Kaynaklarının Mesleki
Eğitim Yolu ile Geliştirilmesi Projesi (İKMEP) ile
Doğu ve Güney Doğu
bölgesindeki 8 ilde mesleki eğitimin kalitesini artırarak, mevcut ve geleceğe dönük işgücü
kalitesinin artırılması ve o bölgedeki KOBİ’lerin gelişimine ve rekabet edebilirliliğine katkı
sağlanması amaçlanmıştı.
Son olarak 2006 yılında hayata geçen ve hâlen sürmekte olan
Orta Öğretim Projesi
ile Bakanlığımıza devredilen meslek liselerinin
(Adalet Meslek Lisesi, Tapu Kadastro Meslek
Lisesi, Meteoroloji Meslek Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi ve Tarım Meslek Liseleri)
klasik programları
yerine işgücü piyasasının ihtiyaçlarına duyarlı, esnek ve yeterliliğe dayalı modüler yapıda yeni
öğretim programları hazırlanarak uygulamaya konulmuştur.
Bunun yanında havacılık tarım, sağlık adalet gibi mesleki eğitim alanlarının eğitim ortamlarının
donatımı sağlanmış ve 13 yaş ve üstü tüm bireylere rehberlik etmeyi amaçlayan web tabanlı
Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi (MBS) kurulmuştur.
Ayrıca; il düzeyinde; istihdam ve mesleki eğitim politikalarının oluşturulmasını, istihdamı
koruyucu, geliştirici ve işsizliği önleyici tedbirler ile uygulanacak aktif işgücü programlarının
belirlenmesi, istihdam etkinliklerinin ve mesleki eğitim yapmak üzere il istihdam ve mesleki
eğitim kurulları oluşturulmuştur.
Sonuç olarak son dokuz yılda hem mesleği eğitimde okullaşma oranlarının arttırılması, hem
de mesleki eğitimin niteliğinin yükseltilmesi gibi iki büyük hedefimize ilişkin son derece
önemli adımlar atılmıştır.
2001-2002 eğitim ve öğretim yılı itibarıyla meslekî ve teknik ortaöğretimin ortaöğretim
içerisindeki payı (açık öğretim öğrencileri hariç)
%28,9
iken 2011-2012 eğitim ve öğretim
yılında
%47,95
’e çıkarılmıştır.
2010-2014 Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı’nda hedeflediğimiz %50 oranına oldukça yak-
laşmış bulunuyoruz.