Page 6 - My Project1

Basic HTML Version

2
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
Üretim yöntemlerinin, teknolojinin ve iş hayatındaki gelişmelerin baş döndürücü ve dinamik
yapısı, sadece Bakanlığın daha esnek ve hızlı kararlar almasını değil, belki de üstlendiği kimi
işlevlerin özel sektör tarafından yerine getirilmesini gerektiriyor.
Bu yüzden “iş dünyasının beklenti ve ihtiyaçlarına uygun bir eğitim verilmediği” yolundaki
ezberimizi bozup; “sürekli olarak ihtiyaç ve beklentileri değişen iş piyasasına zamanında ve
hızlı çözümler üretme noktasında, mevcut eğitim modelinin yetersiz kaldığını söylemeliyiz.
Bilgi temelli ekonomide çocuklarımızın bir meslek edinmekten ziyade; öğrenmeyi öğrenme
becerisine sahip olmaları, analitik düşünmeleri, hayat boyu öğrenme sürecinin aktif bir özne-
si haline gelmeleri, en az bir yabancı dili çok iyi öğrenmeleri, ileri teknolojiyi kullanma ve bu
teknolojiyi üretebilme becerileri kazanmalarına ve ekonomiye katma değer oluşturmalarına
öncelik vermeliyiz.
Bu da mesleki eğitimde olmasını arzu ettiğimiz öğrenci profilinde köklü bir değişiklik anla-
mına gelmektedir.
Biliyoruz ki bu yenilenmeyi ve bilgi üretimini başaran ülkeler, bugün dünya üzerinde değişimi
yönlendirme ve yeni yüzyıla istikamet verme noktasında hızla ilerliyorlar.
1957 yılında Rusya tarafından uzaya fırlatılan ilk insansız Sovyet uydusu olan Sputnik’e
Amerika’nın verdiği tepki; ilkokul, ortaokul ve lise müfredatlarında fen derslerinin ağırlığını
arttırmak olmuştur.
İşte Türk eğitim sisteminin de yaşanan değişim ve dönüşümlere zamanında çözümler ürete-
cek esnek ve dinamik bir yapıya kavuşturulması ve bu sürecin sürekli olarak değerlendirilip
iyileştirilmesi gerekmektedir.
Değerli Katılımcılar
Hükümet olarak göreve geldiğimiz günden başlayarak, genelde eğitimi, özelde ise mesleki ve
teknik eğitimi ülkemizin kalkınması ve gelişmesinin en temel unsuru olarak gördük.
Bu kapsamda mesleki ve teknik eğitimin sektörün ihtiyaçları doğrultusunda yeniden yapı-
landırılması, öncelikli gündem maddelerimizden birini oluşturduğu gibi sektörün ve diğer
paydaşların mesleki eğitimin yönetiminde, karar alma süreçlerinde ve finansmanında ortak
olmasını istiyoruz.
Sizlere ana hatlarıyla özetleyeceğim birçok proje geçtiğimiz dokuz yılda; tüm kamu kurum
ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve özel sektör işbirliği içinde yürütüldü.
Bunlardan
Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi
(MEGEP) 2002-2007
yılları arasında gerçekleştirildi.
Projenin amacı; Türkiye’deki mesleki ve teknik eğitim sistemini sosyo-ekonomik gereksinim-
ler ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda bütünlüklü olarak güçlendirmekti.
Proje kapsamında toplam 576 mesleğe ilişkin sektör ve iş analizi yapılarak yeterliliğe dayalı
modüler öğretim programlarının geliştirilmesi ve bu programların yürütülmesine yardımcı
olacak modüllerin hazırlanması,