Page 67 - My Project1

Basic HTML Version

63
MTE’nin Stratejilerini Etkileyen - Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
3) Matematik yetkinliği ve temel bilim ve teknoloji yetkinlikleri
4) Bilişim (dijital) yetkinlik
5) Öğrenmeyi öğrenmek
6) Toplumsal ve sivil yetkinlikler
7) Girişim şuuru ve girişimcilik
8) Kültürel farkındalık ve dışa vurum
Tablo 1: Ülkelere göre üniversite giriş sistemleri
5
Ülkeler
Lise Bitirme
Sınavları (Ol-
gunluk Serti-
fikası)
Merkezî
Üniversite
Giriş
Sınavı
Üniversite
Tarafından
Yapılan Giriş
Sınavı
Lise
Notları
Standart
Yetenek
Sınavı
ABD
****
****
İngiltere
****
Fransa
****
Fransa (seçkin
okullar)
****
****
Avustralya
****
****
Almanya
****
Avusturya
****
Hollanda
****
Finlandiya
****
İspanya
****
****
İsrail
****
****
İsveç
****
****
Japonya
****
****
Norveç
****
Kanada
****
Çin
****
Rusya
****
Türkiye
****
****
Brezilya
****
****
Hong-Kong
****
Hollanda
****
****
Portekiz
****
****
Nijerya
****
5 Study in Europe, http://www.studyineurope.eu Swedish National Agency for Higher Education (HSV), http://www.hsv.
se/ Norwegian Universities and Ccolleges Admission Service (NUCAS), www.samordnaopptak.no GÜNAY.D, GÜR
Bekir, ‘Dünyada Üniversite Giriş Sistemleri ve ÖSS’, Türkiye’nin 2023 Vizyonunda Üniversiteye Giriş Sistemi içinde (s.
234-243), Ankara.