Page 64 - My Project1

Basic HTML Version

60
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
keza yaygın, informal veya iş yeri tabanlı öğrenme ile öğrenciliğini devam ettirmektedir. İş
dünyasından eğitim sektörüne yapılan bu 2 saatlik veya 5 dakikalık geçişleri statik yapıdaki
Şekil 1 üzerinde ancak hayal edebiliriz. Dolayısıyla yakın gelecekte çalışanların büyük kesimi
mesleki eğitimin birinci derece paydaşı olacaklardır.
2.1. Eğitime Kaynak Ayrılması
Cumhuriyet tarihi boyunca eğitim sistemimizde yapılmış olan fiziksel alt yapı çalışmalarına
son on yılda bir o kadar daha eklenmiştir; özellikle derslik sayısı, okullaşma oranı ve bilişim
teknolojilerinde önemli gelişmeler olmuştur. Bütçeden eğitime ayrılan kaynak Cumhuriyet
tarihinin en yüksek oranına çıkmıştır; takriben 330 milyar TL olan bütçenin 59,5 milyar TL si,
yani % 18’i eğitime ayrılmıştır. Bu arada vatandaşlarımızın eğitime olan nakdi ve ayni bağışları
giderek artmaktadır.
2.2. Eğitim Sisteminde Karar Verme
Türkiye’de son on yıl hariç hükümetler çok sık değişmiştir; 1920-2002 arasında 71 bakan
gelmiş, yani ortalama bakanlık süresi 1,15 yıl olmuştur. 2002-2012 arasında 4 bakan görül-
mektedir. Yeni atanan (06.07.2012) son Bakanımız da dikkate alınırsa, son 10 yılda bakanlık
süresi 2,5 yıla çıkmıştır. Bakanlık süresi artmasının yanında 10 yılda aynı partinin hükûmet
olması önemli bir farklılıktır. Hükûmetlerin sık değiştiği dönemlerde alınan kararlar ve pilot
uygulamalar yeterli izleme ve değerlendirmeye tabi tutulamadan hükûmet değişmektedir.
Bu arada meydana çıkan bazı tepkiler yeni hükûmet tarafından benimsenmekte, farklı bir
yaklaşım kararı ve uygulaması başlatılmaktadır.
Şekil 1. Mesleki Eğitimin Paydaşları