Page 58 - My Project1

Basic HTML Version

54
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
Eğitim programlarını kim geliştirecek, kurum binalarını ve atölyelerini\laboratuvarlarını
kim kuracak ve yenileyecektir?
Mesleki eğitim kurumlarında yönetim yapılanması nasıl olacaktır? Kurumların yönetimi,
personel alma, yönetici atama, odaların rolü vs.
Öğrencileri okullara seçme ve staj çalışmaları için nasıl bir yöntem izlenecektir?
Mesleki ve teknik orta öğretim seviyesindeki öğrenciler temel mesleki becerilerde mi
yoksa uzmanlaşmış becerilerde mi eğitilecektir?
Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerine ne seviyede akademik bilgiler ve 21. yüzyıl bece-
rileri öğretilecek?
Eğitim programlarından geçen öğrencilerin sertifikasyonları nasıl olacaktır?
Kurumlar arasında rekabet şartları nasıl oluşturulacaktır?
Başarı ölçütleri ne olacak ve bu ölçütler nasıl takip edilecektir?
Eğitim veren kurumlar nasıl yetkilendirecektir?
Tüm mesleki ve teknik eğitim sisteminin izlenmesi ve değerlendirilmesi kim tarafından
ve nasıl yapılacaktır?
Meslek ömürlerinin kısaldığı ve yeniden eğitimin gereklilik arz ettiği çağımızda yetişkinle-
rin yeni veya yenilenmiş bir meslek için eğitim mekanizması ne olacaktır?
Dinamizm ve sürekli değişimin esas olduğu günümüz dünyasında, bu sorulara bugünün şart-
larında doğru cevap vermek çok bir anlam ifade etmeyecektir. Başarılı bir eğitim sistemi,
değişen şartlara uyum sağlamayı mümkün kılacak derecede esnek, dinamik ve değişen yerel
ihtiyaçlara hızla cevap verebilen nitelikte olmalıdır.