Page 37 - My Project1

Basic HTML Version

33
MTE’de Öğretim Programları ve İşl. Mes. Eğt. ve Staj Uygulamaları
- Proje tabanlı eğitim teşvik edilmeli ve uygulanmalıdır.
- Uygulamalara ilişkin geri bildirimler alınması ve gerekli güncellemelerin yapılması
sağlanmalıdır.
- Hizmet içi eğitimlerle öğretmenler yetiştirilmelidir.
- MEB ve YÖK bu hususlarda birlikte çalışmalıdır.
5. Dil eğitimi sınıf geçme sistemine göre değil, seviye sistemine (CEF) göre verilmelidir ve
düzeyler arasındaki geçiş bir önceki seviyenin tamamlanmasına bağlı olmalıdır.
6. Dil eğitimi e-öğrenme sistemi ile desteklenmelidir. Bu doğrultuda;
- Bir çalışma ekibi oluşturulmalı ve bu ekip yabancı dil eğitimine ilişkin mevcut
yöntemleri incelemeli, geliştirmeli ve öğrenciye yabancı dili sevdirecek yöntemler
bulmalıdır.
- Ekibin kararları MEB ve YÖK Genel Kurulu tarafından değerlendirilmeli ve
uygulamaya konulmalıdır.
C. Eğitim-İş Dünyası-Kamu Kesimi İş Birliği
1. Mesleki eğitim kurumlarının yönetiminde iş dünyasının ve diğer ilgili paydaşların ağırlıklı
olarak yer alacağı bir model için altyapı oluşturulmalıdır.
2. Her bir mesleki eğitim kurumunun kendi yönetim kurulu tarafından yönetilmesi
sağlanmalıdır.
3. Sektörel vakıf, dernek vb.nin kendi sektörlerinde eğitim veren okulların yönetiminde
etkin rol almaları sağlanmalıdır.
4. Yönetiminde iş dünyasının temsilcilerinin yer aldığı okullar, ek finans desteği sağlanması
yolu ile teşvik edilmelidir.
D. İşletmelere Verilen Teşvikler
1. Beceri eğitimi/staj imkânı sağlayan işletmelere aldığı öğrenci oranında teşvik verilmesi,
daha çok öğrenci alınması ve eğitime özen gösterilmesi için motivasyon sağlayacaktır.
2. Eğitim süresi içerisinde öğrencilerin ulaşım ve iaşe giderlerinin karşılanmasına yönelik
yasal düzenlemeler yapılmalıdır.
3. İşletmelerdeki beceri eğitiminde koordinatör ve denetleyici olarak görevlendirilen
eğiticiler maddi olarak desteklenmelidir.
E. Mesleki Yönlendirme, Teknik Altyapı ve Akreditasyon
1. Mesleki ve teknik eğitimin her kademesinde kurumsal ve program akreditasyon kurulları
oluşturulmalıdır.
2. Program akreditasyon kurulları oluşturularak, örgün ve yaygın mesleki eğitimde her
seviyedeki eğitim programları akredite edilmelidir.