Page 36 - My Project1

Basic HTML Version

32
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
A. Beceri Eğitimi ve Staj
1. İş yeri eğitimlerinin süresi mesleklerin niteliğine ve gerekliliklerine göre belirlenmelidir.
2. Eğitime uygun iş yeri standartları belirlenmelidir.
3. İş yeri eğitiminde kontrol mekanizmasının etkinliği artırılmalıdır.
4. İş yerinde eğitim temsilcilerinin farkındalığı artırılmalıdır.
5. 3308 sayılı Yasa ile Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinde branş ve dallara uygun
beceri eğitimi ile ilgili düzenleme yapılması; bu düzenlemede alan ve dal farklılığının
dikkate alınması gerekmektedir.
6. Beceri eğitiminde görev alan öğretmenler ve usta öğreticiler için her öğretim yılının
başında 3-5 günlük zorunlu seminerler düzenlenmesi yolu ile işletme ve okulun
birbirlerini tanımaları sağlanmalıdır.
7. Mesleki ve teknik eğitim öğretmeninin öğrencisi ile birlikte işletmede daha uzun
süre geçirmesinin temini ile hem öğrenciye daha iyi rehberlik yapmasına hem usta
öğreticiye yardımcı olmasına hem de kendisinin endüstriyel tecrübe kazanmasına imkân
sağlanmalıdır.
8. Mesleki ve teknik eğitimin modüler sistemin yapısına uygun olarak kredilendirilmesi ve
eğitim sürelerine esneklik getirilmesi (2 yıl/4 yıl alan beceri) gerekmektedir.
B. Öğretim Programları
1. Her bir meslek için gerekli dil seviyeleri belirlenmelidir.
2. Yabancı dil derslerinin belli bir oranının konuşma becerisine ayrılması gereklidir.
3. İl, ilçe danışma kurulları ve program geliştirme komiteleri oluşturulmalı ve çalışır hâle
getirilmelidir.
- YÖK’ün bu doğrultuda almış olduğu kararın uygulanmasına başlanmalıdır.
- MEB düzeyinde de benzer bir uygulamaya başlanması için benzer bir düzenleme
yapılmalıdır.
- Taraflar ve temsilcilerin davet edilmesi, komitenin çalışmaya başlaması, çalışmaların
sürdürülür kılınması, izlenmesi ve periyodik olarak raporlanması sağlanmalıdır.
4. a) Ana dilde iletişim b) başka bir dilde iletişim c) temel matematik, bilim ve teknoloji
yetkinlikleri d) dijital yetkinlik e) öğrenmeyi öğrenmek f ) kişilerarası ve sivil yetkinlikler
g) girişimcilik h) kültürel dışa vurum olarak tanımlanan sekiz ana yetkinliğin mesleki
ve teknik eğitim programlarına entegre edilmesi ve ölçme - değerlendirme sürecinde
bu yetkinliklerin temel alınması, mesleki becerilerdeki paylarının artırılması
gerekmektedir. Bu doğrultuda;
- Programlara temel becerilerin entegre edilmesi için eğitim materyallerinin ve
faaliyetlerinin geliştirilmesi gerekmektedir.