Page 38 - My Project1

Basic HTML Version

34
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
3. İlköğretim ikinci kademeden itibaren mesleki bilgilendirme ve tanıtım çalışmaları
yapılmalıdır.
4. Mesleki yönlendirme ve kariyer danışmanlık merkezleri kurulmalı ve bu merkezlerde
meslek danışmanları bulunmalıdır.
5. Merkezlere donanım ve yazılım desteği sağlanmalıdır (ilgi testleri, oyunlar, meslekleri
talep, tanıtıcı filmler).
6. Temel eğitim teknolojisi araç-gereç ve malzemenin okullarda var olması, üretimde
kullanılan araç gerecin eğitimde de kullanılması için gerekli düzenlemenin yapılması ve
alternatif sistemlerin (simülasyon, eğitim yönetim yazılımları, e-öğrenme vb.) devreye
sokulması gerekmektedir.
7. Yüksek maliyetli makine ve donanım yerine daha ucuz maliyetli elektronik/similasyon
sistemlerle ikame edecek politikalar oluşturulmalıdır.
8. MEB, YÖK, STK’lar ve sektör iş birliği yaparak teknolojik donanımın geliştirilmesi ortak
ve etkin kullanılmasını sağlamalıdır.
9. Mesleki ve teknik eğitim kurumlarının başlangıçta uluslararası akreditasyon alma
konusunda teşvik edilmesi uygun olacaktır.
10.MEB, YÖK, TÜRKAK, TSE, SEK, MYK temsilcilerinden oluşacak bir akreditasyon üst
kurulunun oluşturulması gerekmektedir.
11.Mesleki danışmanların disiplinli bir şekilde yetiştirilmesi, danışmanların her bir öğrenci
için rapor tutması ve bu rapordan sorumlu olması gereklidir.
F. Ölçme Değerlendirme ve Eğiticiler
1. Eğiticilerin sektörde çalışabilmelerine de imkân sağlayan yasal düzenlemeler yapılmalıdır.
2. Düzenlemeler ile eğiticilerin eğitim süresi dışında kalan boş zamanlarında işletmelerde
kendilerini yetiştirmelerine imkân tanınmalıdır.
3. Eğiticilerin bu bağlamda işletmelerde yapacakları çalışmalar ve başarı durumları
belgelendirilmelidir.
4. Eğitimin her kademesinde kazandırılan/ kazanılan yeterlikler ölçülerek belgelendirilmeli
ve bu belgeler toplanabilir ve taşınabilir olmalıdır.
5. Yeterliliklere dayalı kredi biriktirme sistemi oluşturulmalıdır.
6. Biriktirilen krediler belirli aşamalarda farklı seviyelerdeki belgelere/sertifikalara
dönüştürülmelidir.
7. Bu sertifikaların işveren-sektör-meslek örgütleri tarafından tanınması ve kabul edilmesi
sağlanmalı, belgelerin güvenilir olması temin edilmelidir.
8. Eğiticilerin kendiler yetiştirmeleri ortaöğretimde derece/kademe ilerlemesi ile
yükseköğretimde ise ek ders ücreti ile teşvik edilmelidir.
9. Usta öğreticilerin sektör tecrübesini belgeleyerek yüksek mesleki eğitim
kurumlarına tam zamanlı olarak atanabilmeleri mümkün kılınmalıdır.