Page 32 - My Project1

Basic HTML Version

28
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
II. KOMİTE: MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM STRATEJİLERİNİ
ETKİLEYEN - YÖN VEREN KURUMLAR ve
KURULUŞLAR
Mesleki ve Teknik Eğitim Stratejilerini Etkileyen - Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
komitesince sorunlar ve çözüm önerileri aşağıdaki gibi gruplandırılmıştır.
SORUNLAR
A. Koordinasyon Eksikliği, Toplum-İş Dünyası ile İletişim Yetersizliği ve Pilot Uygulama
İhtiyacı
B. İş Piyasası İhtiyaç ve Beceri Analizi
C. Eğitici, Kariyer ve Rehberlik Konusunda Eksiklik
D. Kredi Sistemi ve Yatay - Dikey Geçişler ile İlgili Sorunlar
E. Kalite Güvencesinin Eksikliği
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
A. Koordinasyon, Toplum, İş Dünyası, İletişim ve Pilot Uygulama
1. Eğitim kurumları, sektör/işveren, düzenleyen, onaylayan, paydaşlar arasındaki
koordinasyon eksikliğini gidermek için mesleki ve teknik eğitim kurumlarının açılması,
kurulması, müfredat, yönetim, bütçe gibi konularda paydaşların aktif katılımıyla ortak bir
koordinasyona gidilmesi, mevcutlarının daha aktif ve verimli hâle getirilmesi, İstihdam ve
Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı (İMEİGEP) kurulunun etkinliğinin
artırılması gereklidir.
2. Mesleki ve teknik eğitim ile ilgili yapılan çalışmaların, uygulamaya dönük faaliyetlerin
kamuoyuna ve paydaşlara yeterince açıklanamaması ve bu konuda toplumsal desteğin
sağlanamamasına karşı; toplumsal desteğin sağlanması amacıyla iletişim stratejisi eylem
planı hazırlanmalı ve uygulanmalıdır.
3. Toplumda meslek liselerine ilişkin negatif algı nedeniyle öğrencilerin ilgi eksikliği ve
yönelim azlığına karşı; meslek liselerinin isimleri değiştirilmelidir (teknoloji koleji/ turizm
koleji/ekonomi koleji/ticaret koleji/sanayi koleji/ tarım koleji-sağlık koleji vb.).
4. Meslek okulları ile iş dünyası ilişkisinin yetersiz olması nedeniyle arz ve talep uyumsuzluğuna
karşı; mevcut okulların yönetimine paydaşların katkı ve katılımlarını sağlayacak yönetimsel
yeni bir model uygulamasına geçilmelidir.
5. Mesleki ve teknik eğitimde geliştirilen politika, strateji ve programların pilot uygulama
olmadan ve sonuç alınmadan hayata geçirilmemesi için; daha önce yapılmış geliştirilmiş
politika, strateji ve programların işlevselliği bir pilot uygulama ile değerlendirilmeli,
verimliliği göz önüne alınmadan yok sayılıp yeni arayışlara girilmemelidir.