Page 31 - My Project1

Basic HTML Version

27
Örgün Mesleki ve Teknik Eğitimin Yapısı ve Modellemesi
C. Kurumsal Yapı
1.
Sektörün ihtiyaç duyduğu alanlarda okul açılabilmesi,
2.
Okullarda sektör temsilcileri ve/veya sosyal ortakların katılımlarıyla okul yönetiminin
oluşturulması,
3.
Okullara idari ve mali esneklik sağlanması,
4.
Türkiye’deki mesleki eğitimin merkezî düzeyde ve hayat boyu öğrenme anlayışıyla ilgili
tarafların temsilcilerden oluşan bir üst kurulla yönetilmesi,
5.
Sektörle iş birliğine gidilerek üretim ortamlarının (atölyelerinin) mesleki eğitime
açılmasının sağlanmasıdır.
D. Öğretmen Yetiştirme
1.
Mesleki ve teknik eğitim veren kurumlarda mevcut bulunan veya açılacak bölümlere
atanacak öğretmen ihtiyacının ilgili yüksek öğretim programları mezunlarına lisans üstü
eğitim (1 yıl formasyon + 1 yıl iş yeri eğitimi) verilerek karşılanması,
2.
Mevcut meslek dersleri öğretmenlerinin yeni teknolojilere ayak uydurabilmeleri için
MEB tarafından belirli aralıklarla hizmet içi eğitime alınması,
3.
Hizmet içi eğitimde bilişim teknolojileri imkânlarından azami yararlanılmasıdır.