Page 223 - My Project1

Basic HTML Version

Mesleki Eğitimin Toplumsal Algısı ve Öğrenci Profili
219
• Mesleki Eğitimde kültür derslerinin saatlerinin azaltılarak uygulamalı derslerin
sürelerinin artırılması gerektiği,
• Meslek liseleri ile diğer lise türleri arasında geçişlerin kolaylaştırılması gerektiği ifade
edilmiştir.
Eğitim Programları ve Altyapı Sorunlarının Mesleki Eğitim Algısına Etkileri
• Eğitimde dış değerlendirmeye ağırlık verilmesi gerekmektedir.
• Sonuç değerlendirmeden süreç ve başarı değerlendirmeye geçilmesi gerekmektedir.
• Mesleki ve teknik eğitim liselerinin yenilerinin açılması ve var olan liselerde yeni
program ve dalların açılmasına karar verilmesinde işgücü piyasasının analiz edilmesi
gerekmektedir.
• İhtiyaç analizleri yapılırken sadece mevcut işgücü piyasası değil, bölgenin gelişme
eksenleri de dikkate alınarak gelecek yıllarda öne çıkması muhtemel sektörler de göz
önüne alınmalıdır.
İstihdam ve Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi ve Teşvikler
İstihdam ve Meslekî Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planında
aşağıda sıralanan dokuz öncelik alanı ve bu öncelik alanlarına ilişkin
tedbirler yer almaktadır. Bu öncelikler:
• Ulusal Yeterlilik Çerçevesinin oluşturulması,
• Ulusal meslek standartlarına göre eğitim ve öğretim programlarının güncellenmesi ve
uyumlaştırılması,
• İşgücü piyasasına ilişkin ihtiyaç analizlerinin periyodik olarak yapılması ve
değerlendirilmesi,
• Mesleki ve Teknik Eğitim ortamlarının iyileştirilmesi, eğiticilerin niteliğinin artırılması ve
yeni bir okul yönetim sistemi tasarlanması,
• Mesleki Eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşlarının onaylanması,
• Hareketlilik, yeterlilik ve Mesleki Eğitimle ilgili Avrupa Birliği tarafından geliştirilen
araçların uygulanmasında işbirliği yapılması,
• İşgücü yetiştirme kurslarının etkinliğinin artırılmasında işbirliğinin güçlendirilmesi,
• Mesleki ve Teknik Eğitim mezunlarının ve Mesleki Yeterlilik Belgesi sahiplerinin
istihdam edilmelerinde ve işyeri kurmalarında gerekli teşvik mekanizmalarının
oluşturulması, işyeri açma ile ilgili mevzuat uyumsuzluklarının giderilmesi,
• Mesleki bilgi, rehberlik ve danışmanlık hizmetleri alanında işbirliği ve mutabakat belgesi
kapsamında işbirliği ortamının geliştirilmesidir.