Page 224 - My Project1

Basic HTML Version

MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
220
Mesleki Eğitimin Toplumsal Algısının Değiştirilmesine Dair Öneriler
“Neden mesleki ve teknik eğitim?” Amaç:
• Diğer ülkelerle rekabet edebilmek,
• AB ülkeleri arasında arasında mal ve hizmetlerin serbest dolaşımında ülkemiz insan
gücünün değerini koruyabilmek,
• Ekonomik alanda üretimi artırmak,
• Sadece satın alan ve kullanan değil, üreten ve satan ülke olabilmek,
• İş piyasasındaki arz-talep dengesini gözeten hayat boyu öğrenme ilkelerine fırsat veren
bir Mesleki v Teknik Eğitim sistemi geliştirmektedir.
• Eğitim programları; meslek satandartları ve belgelendirme, yerel ihtiyaçlar, iş hayatı ile
toplumun talepleri ve önerilen esnek yapıya cevap verecek biçimde, modüler sistemde
oluşturulmalıdır.
• Örgün ve yaygın eğitim kurumları arasında, meslek programları arasında ve orta
öğretim ile yüksek öğretim arasındaki yatay ve dikey geçişler; program bütünlüğü ve
ardışıklığı ile eğitim programlarında, dikey ve yatay geçişleri olan, kesintisi olmayan,
programdan çıkış, yeniden giriş ve ilerleme fırsatları sunan bir yapı oluşturulmaladır.
• Mesleki Eğitimi sisteminin güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya çıkarılması gerekmektedir.
• Mesleki ve teknik eğitim ile ilgili uzun soluklu bir politika oluşturulmalıdır.
• Milli Eğitim Şuralarında Mesleki ve Teknik Eğitim ile ilgili alınan kararlar hayata
geçirilmelidir.
• Kalite Güvence Sistemi kurularak dış değerlendirme teşvik edilmelidir.
• Sağlıklı gelişme için mezunların izlenmesi gerekmektedir.
• Mesleki ve Teknik Eğitime yönelik alınacak kararların sektör temsilcileri ile birlikte
belirlenmesi gerekmektedir.
• İşletmelerde Beceri Eğitiminin Planlaması ve Uygulamasındaki işbirliğinin
kuvvetlendirilmesi gerekmektedir.
Bir görüşe göre ülkemizde mesleki orta öğretimin başarılı olmadığı ve bu nedenle
orta öğretim düzeyindeki Mesleki Eğitim için alternatif olarak orta öğretimden sonra
Mesleki Eğitim verilmesinin daha uygun olacağı belirtilmektedir. Bu sebeple orta öğretim
düzeyindeki meslek liselerinin kapatılması ya da azaltılması, kapatılan meslek liselerinin
Mesleki Eğitim Merkezlerine dönüştürülmesi ve liseden mezun olanların iş piyasasının
ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan modülerden ihtiyaç duyduklarının alarak doğruca iş
hayatına katılmasının daha uygun olacağı belirtilmektedir.