Page 208 - My Project1

Basic HTML Version

MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
204
EĞİTİM-İŞ DÜNYASI-KAMU KESİMİ İŞBİRLİĞİ EKSİKLİĞİ
SORUN 5: Mesleki eğitimin her aşamasında iş dünyasının ve diğer ilgili
paydaşların katılımının sağlanması yolundaki yasal alt yapı
yetersizdir.
5.1.
Mesleki eğitim kurumlarının yönetiminde i dünyasının ve diğer ilgili payda ların
ağırlıklı olarak yer alacağı bir model için altyapı olu turulmalıdır.
5.1.1.
Her bir mesleki eğitim kurumunun kendi yönetim kurulu tarafından yönetilmesi
sağlanmalıdır.
5.1.2.
Sektörel vakıf, dernek vb.nin kendi sektörlerinde eğitim veren okulların yönetiminde
etkin rol almaları sağlanmalıdır.
5.1.3.
Yönetiminde i dünyasının temsilcilerinin yer aldığı okullar, ek finans desteği
sağlanması yolu ile te vik edilmelidir.
İŞLETMELERE VERİLEN TEŞVİKLER
SORUN 6: İşyerlerinde beceri eğitimi / stajı teşvik edecek bir yapı
bulunmamaktadır.
6.1.
Beceri eğitimi/staj imkanı sağlayan i letmelere aldığı öğrenci oranında te vik
verilmesi , daha çok öğrenci alınması ve eğitime özen gösterilmesi için motivasyon
sağlayacaktır.
6.2.
Eğitim süresi içerisinde öğrencilerin ula ım ve ia e giderlerinin kar ılanmasına
yönelik yasal düzenlemeler yapılmalıdır.
6.3.
İ letmelerdeki beceri eğitiminde koordinatör ve denetleyici olarak görevlendirilen
eğiticiler maddi olarak desteklenmelidir.
MESLEKİ YÖNLENDİRME, TEKNİK ALTYAPI VE AKREDİTASYON
SORUN 7: Akreditasyon sistemi mevcut değildir.
7.1.
Mesleki ve teknik eğitimin her kademesinde kurumsal ve program akreditasyon
kurulları olu turulmalı ve her iki kolda da akreditasyon sağlanmalıdır.
7.1.1.
Mesleki ve teknik eğitim kurumlarının ba langıçta uluslararası akreditasyon alma
konusunda te vik edilmesi uygun olacaktır.
7.1.2.
MEB, YÖK, TÜRKAK, TSE, SEK temsilcilerinden olu acak bir akreditasyon üst
kurulunun olu turulması gerekmektedir.
7.1.3.
Program akreditasyon kurulları olu turularak, örgün ve yaygın mesleki eğitimde
her seviyedeki eğitim programları akredite edilmelidir.