Page 209 - My Project1

Basic HTML Version

MTE’de Öğretim Prog. ve İşlt. Mesleki Eğitim / Staj Uygulamaları
205
SORUN 8: Mesleki yönlendirme yeterli değildir.
8.1
İlköğretim ikinci kademeden itibaren mesleki bilgilendirme ve tanıtım çalı maları
yapılmalıdır.
8.1.1
Mesleki yönlendirme ve kariyer danı manlıkmerkezleri kurulmalı ve bumerkezlerde
meslek danı manları bulunmalıdır.
8.1.2
Merkezlere donanım ve yazılım desteği sağlanmalıdır. (ilgi testleri, oyunlar,
meslekleri talep, tanıtıcı filmler)
8.1.3
Mesleki danı manların disiplinli bir ekilde yeti tirilmesi, danı manların her bir
öğrenci için rapor tutması ve bu rapordan sorumlu olması gereklidir.
SORUN 9: Eğitim teknolojilerinin altyapısı eksiktir ve altyapının
geliştirilmesine yönelik politikalar mevcut değildir.
9.1.
Temel eğitim teknolojisi araç-gereç ve malzemenin okullarda var olması, üretimde
kullanılan araç gerecin eğitimde de kullanılması için gerekli düzenlemenin yapılması
ve alternatif sistemlerin (simülasyon, eğitim yönetim yazılımları, e-öğrenme vb.)
devreye sokulması gerekmektedir.
9.2.
Üretim teknolojilerini yüksek maliyetli yatırımlar yerine daha ucuz maliyetli
elektronik sistemlerle ikame edecek politikalar olu turulmalıdır.
9.3.
MEB, YÖK, STK’lar ve sektör i birliği yaparak teknolojik donanımın geli tirilmesi ve
etkin kullanılmasını sağlamalıdır.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİNDE EKSİKLİKLER
VE EĞİTİCİ KAYNAKLI PROBLEMLER
SORUN 10: Eğiticilerin sektör tecrübeleri yeterli değildir.
10.1.
Eğiticilerin sektörde çalı abilmelerine de imkan sağlayan yasal düzenlemeler
yapılmalıdır.
10.1.1.
Düzenlemeler ile eğiticilerin eğitim süresi dı ında kalan bo zamanlarında
i letmelerde kendilerini yeti tirmelerine imkan tanınmalıdır,
10.1.2.
Eğiticilerin kendilerini yeti tirmeleri orta öğretimde derece/ kademe ilerlemesi
ile yükseköğretimde ise ek ders ücreti ile te vik edilmelidir,
10.1.3.
Eğiticilerin bu bağlamda i letmelerde yapacakları çalı malar ve ba arı durumları
belgelendirilmelidir.
10.1.4.
Usta öğreticilerin sektör tecrübesini belgeleyerek yüksek mesleki eğitim
kurumlarına tam zamanlı olarak atanabilmeleri mümkün kılınmalıdır.