Page 207 - My Project1

Basic HTML Version

MTE’de Öğretim Prog. ve İşlt. Mesleki Eğitim / Staj Uygulamaları
203
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ EKSİKLİKLER
SORUN 2: Yabancı dil eğitimi yeterli değildir
2.1.
Dil eğitimi sınıf geçme sistemine göre değil, seviye sistemine (CEF) göre verilmelidir
ve düzeyler arasındaki geçi bir önceki seviyenin tamamlanmasına bağlı olmalıdır.
2.2.
Her bir meslek için gerekli dil seviyeleri belirlenmelidir.
2.3.
Yabancı dil derslerinin belli bir oranının konu ma becerisine ayrılması gereklidir.
2.4.
Dil eğitimi e-öğrenme sistemi ile desteklenmelidir.
2.5.
Bu doğrultuda
• Bir çalı ma ekibi olu turulmalı ve bu ekip yabancı dil eğitimine ili kin mevcut
metodları incelemeli, geli tirmeli ve öğrenciye yabancı dili sevdirecek yöntemler
bulmalıdır.
• Ekibin kararları MEB ve YÖK Genel Kurulu tarafından değerlendirilmeli ve
uygulamaya konulmalıdır.
SORUN 3: İşletmeler ve okullar arasındaki diyalog eksiklikleri giderilmelidir.
3.1.
İl, ilçe danı ma kurulları ve program geli tirme komiteleri olu turulmalı ve çalı ır
hale getirilmelidir.
• YÖK’ün bu doğrultuda almı olduğu kararın uygulanmasına ba lanmalıdır.
• MEB düzeyinde de benzer bir uygulamaya ba lanması için benzer bir düzenleme
yapılmalıdır.
• Taraflar ve temsilcilerin davet edilmesi, komitenin çalı maya ba laması,
çalı maların sürdürülür kılınması, izlenmesi ve periyodik olarak raporlanması
sağlanmalıdır.
SORUN 4: Öğrencilere temel beceriler edindirilememektedir.
4.1.
1) Ana dilde ileti im, 2) ba ka bir dilde ileti im, 3) temel matematik, bilim ve
teknoloji yetkinlikleri, 4) dijital yetkinlik, 5) öğrenmeyi öğrenmek, 6) ki ilerarası ve
sivil yetkinlikler 7) giri imcilik ve 8) kültürel dı a vurum olarak tanımlanan sekiz ana
yetkinliğin mesleki eğitim programlarına entegre edilmesi ve ölçme-değerlendirme
sürecinde bu yetkinliklerin temel alınması, mesleki becerilerdeki paylarının
artırılması gerekmektedir.
4.2.
Bu doğrultuda
• Programlara temel becerilerin entegre edilmesi için eğitim materyallerinin ve
faaliyetlerinin geli tirilmesi gerekmektedir.
• Proje tabanlı eğitim te vik edilmeli ve uygulanmalıdır.
• Uygulamalara ili kin geri bildirimler alınması ve gerekli güncellemelerin yapılması
sağlanmalıdır.
• Hizmet içi eğitimlerle öğretmenler yeti tirilmelidir.
• MEB ve YÖK bu hususlarda birlikte çalı malıdır.