Page 201 - My Project1

Basic HTML Version

MTE’nin Stratejilerini Etkileyen Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
197
2. İş Piyasası İhtiyaç ve Beceri Analizi
2.1.
Arz-talep açısından planlama eksikliğine kar ın, mesleki eğitimde i gücü ihtiyaç
planlaması yapılarak hangi meslek dalında eleman açığı yada fazlalığı olduğunun
belirlenmesi,
2.2.
Programların olu turulmasında bütün payda ların rol ve sorumluluk almasının
sağlanması,
2.3.
Arz (öğrenci) ve talep (i dünyası) uyumsuzluğuna kar ın özel sektörün mesleki ve
teknik eğitim okul ve kurumları açmasına imkan verecek düzenlemelerin yapılması
ve bu kurumların desteklenmesi,
2.4.
Tüm mesleki eğitim programlarında en az bir yarıyıl i yeri eğitiminin
gerçekle tirilmesine yönelik düzenleme yapılması.
3. Eğitici, Kariyer Rehberlik
3.1.
Eğitmenlerin mesleki bilgi ve beceri yetersizliğine kar ın; öğretmenlerin hizmetiçi
eğitimi yanı sıra alanları ile ilgili yeni geli meleri yerinde takip edecek uygulamalı
eğitime tabii tutulmaları ve belli periyotlarda bilgi ve beceri düzeylerinin ölçülmesinin
sağlanması,
3.2.
Etkin bir kariyer rehberliği sisteminin olmamasına kar ı; Kariyer Rehberliği Sistemi
kurularak 4+4+4 sisteminde eğitimin yeniden yapılandırılması.
3.3.
Dört yıllık temel eğitimden sonra; 2. Dört yıllık eğitimin ilk 1. ve 2. Yıllarında temel
eğitime devam edilmesi, 3. Yılda (7.Sınıfta) meslekleri tanıma, 4. Yılda (8. Sınıfta)
öğrencilerin ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda mesleki ya da akademik eğitime
yönlendirilmesi, yine bu süreçte öğrenci değerlendirilmesinin velilerle payla ımı;
3.4.
Dört yıllık dönemde orta öğretim programlarının ikiye ayrılması (1-mesleki eğitim,
2-genel eğitim); programlar arasında kredili sistem ile geçi lerin sağlanması;
3.5.
Etkin bir kariyer rehberliği sisteminin olmamasına kar ın; 3. Dört yıllık eğitimin
3.Sınıfında 2/3 (2 gün okul, 3 gün i letme) Sisteminin olu turulması; 4. Yılda (12.
Sınıfta) öğrencilerin yıl boyunca i letmede eğitim görmesi (i yeri stajı); bu sistem
eğitici ba ına dü en öğrenci sayısını azaltacak, bu süreçte eğiticiler de i letmelerde
kendilerini geli tirme ve teknolojiyi fırsatını bulacaklardır.
3.6.
Örgün eğitim dı ında i letmelerde çalı an ki ilerin de kredi sistemine göre
değerlendirilmesi; rehberlik –kredi-elektronik portfolyo sistemi içerisinde geli im
dosyalarının hazırlanmasına imkan sağlanması;
3. Eğitici, Kariyer Rehberlik