Page 202 - My Project1

Basic HTML Version

MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
198
3.7.
Etkin bir kariyer rehberliği sisteminin olmamasına kar ın; ortaöğretim kurumlarının
meslek eğitim ve genel lise olarak ikiye ayrılması, kariyer rehberleri tarafından her
öğrenciye ait portfolyo (geli im dosyası) hazırlanması ve izlenmesi, çırak ve meslek
elemanı olacak öğrencilerin mesleki eğitim merkezlerine yönlendirilmesi; akademik
hayata devam edeceklerin kredili sisteme göre genel lise programlarından ders
alabilmesinin sağlanması,
3.8.
Mesleki eğitim merkezlerinin hayat boyu öğrenme merkezleri ile e güdümlü
çalı ması, ARGE ve sektör danı ma kurulları marifetiyle i lemesi ve kredi–portfolyo
sisteminin uygulanması,
4. Kredi sistemi, Yatay-Dikey Geçişler
4.1.
Mesleki ve teknik eğitimde kredili sisteme geçilmesine rağmen halen sınıf geçme
sisteminin uygulanıyor olmasına kar ın Milli Eğitim ›ura kararlarının uygulanması,
4.2.
Yatay ve dikey geçi lerin önündeki kısıtlara kar ın; Rehberlik-Kredi-Elektronik
Portfolyo Sistemi yardımıyla akademik (genel)-mesleki-i yeri tabanlı öğrenme
sistemleri arasında geçi in kolayla tırılması ve te vik edilmesi;
4.3.
Meslek yüksek okulu öğrencilerinin dikey geçi kontenjanlarının artırılması, Meslek
yüksek okulullarına beceri ağırlıklı sınavla öğrenci alınması
4.4.
Meslek yüksek okullarının eğitim kalitesinin dü mesine kar ı sınav sistemi ile öğrenci
alımı sağlanması.
5. Kalite Güvencesi
5.1.
Kalite güvence sistemi henüz tam olu turulmamasına kar ılık mesleki ve teknik
eğitimin kalite güvencesini sağlama yönünde Mesleki Yeterlilik Kurumuna (MYK)
kanuni görevler verilmi ,
5.2.
MYK sektörler tarafından kurulan ve kurulacak uluslararası akreditasyona sahip
ölçme değerlendirme ve belgelendirme merkezlerini (Voc-Test) yetkilendirmek
suretiyle eğitim çıktısının yeterliliğini ölçmeye ve değerlendirmeye ba lamı tır. Aynı
ekilde mesleki ve teknik eğitim kurum ve kurulu larının akreditasyon çalı malarına
ba lanacaktır.
5.3.
Sistemin tam olarak kurulup yaygınla tırılması için i çi, i veren kurulu ları, meslek
kurulu ları ve STK’lara ölçme ve değerlendirme merkezleri kurmaları konusunda
büyük sorumluluk dü mektedir.