Page 184 - My Project1

Basic HTML Version

180
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
Norveç’te ortaöğretim sonrası eğitimdeki denetimciler veya ölçme-değerlendirme mer-
kezlerindeki danışmanlar, potansiyel adaylara bilgi sağlamaktadırlar. Kamu istihdam servisi,
kontluklarda, ilave olarak verilen önemli bir bilgi kaynağıdır. Ayrıca Norveç’te non-formal
ve informal öğrenme sonuçlarının tanınmasını yaygınlaştırmak için, reklam yayınları ve web
siteleri de vardır. Web siteleri bölgesel düzeyde de vardır. Hepsinden önemlisi radyo yayını
yapılmakta ve böylece özellikle okumayan veya bu alanda zorluk çeken çok sayıdaki insana
ulaşılmaktadır. Üçüncü basamak öğretim kurumunun her biri, non-formal ve informal öğ-
renme sonuçlarının tanınması ile ilgili bir web sitesine sahiptir. Norveç’te amaç, iş yeriyle ilgili,
iş yeri ve ayrıca eğitim sistemi için ulusal malzeme kaynağı oluşturmaktır.
Danimarka’da 2003 reformu, özellikle marjinalleşme riskinde olan gençlerin yararlanması
için esasen danışma ve rehberlikle ilgilidir. Kore’de enformasyon, hükûmetin sorumluluğudur.
Dok-Hack-Sa sistemi ile ilgili olarak halk kütüphanelerinde başvuru malzemesi bulunmakta-
dır. Kobiler için seminerler organize edilmektedir. Genelde öğrenme ve özelde de tanınma
konusunda bilgilendirmek için müşteri hizmet merkezleri bulunmaktadır. Academic Credit
Bank System (ACBS) ile ilgili olarak 16 bölge eğitim ofisinde, dokümanlar bulunmaktadır.
Özel bir rehber yayınlanmıştır ve Eğitim Bakanlığının web sitesi üzerinden online danışma
yapılabilmektedir. ACBS’ye kayıtlı öğrenciler için Haziran 2005’ten beri “webzine” adı veri-
len bir çeşit elektronik dergi yayınlanmaktadır. ACBS ekibi danışma telefon hatları yanında
danışma odaları da kurmuşlardır.
Meksika’da ortaöğretim sonrası eğitim diploması ve lisans diploması için Ministry of Public
Education (SEP) ve Centro Nacional de Evaluación (CENEVAL) danışma web sitelerine
sahiptir. Enformasyonun bir kısmı ABD’de ikamet eden ve tanınma isteyen adayları hedef
almaktadır. Avusturya’da “ikinci şans” fırsatları ile ilgili enformasyon, düzeylere ve program-
lara göre, eğitim sağlayıcılar, eğitim danışmanları veya internet platformları tarafından ve-
rilmektedir. Slovenya’da genel halk için enformasyon iyileştirilmiş durumdadır. Normalde
enformasyon kamu istihdam servisinin ve National Assessment Centre (NAC)’in sorum-
luluğudur. 14 enformasyon ve rehberlik merkezi bulunmaktadır. Bu merkezler gazeteleri,
radyo, televizyon ve web sitelerini kullanmaktadır. Yine de bu durum, sistemin zayıf noktala-
rından biri olmaya devam etmektedir. Slovenya tanıma sisteminin ana özelliği olan National
Vocational Qualification (NVQ) için, NVQ geçerli süreci hakkında insanları bilgilendiren 292
danışman bulunmaktadır. Son olarak Slovenya kaynak merkezleri, mesleki rehberlikle ilgi-
lenmektedir. İspanya’da ticaret sendikası organizasyonları ulusal, bölgesel ve yerel düzeyde
enformasyonu sağlamada öne çıkmaktadır.
Kanada ulusal veya bölgesel enformasyon merkezi ağına sahip değildir. Bu ağlar organizasyon
düzenlemelerinin olduğu yerlerde yerel düzeyde bulunmaktadır ve çoğunlukla o kuruma
aittir. Web siteleri çoğunlukla ABD’den insanlar tarafından ziyaret edilmektedir. New Brun-
swick, British Columbia ve Manitoba çok benzer yaklaşımları benimsemiştir: Beş kurum
web sitesi kurmuştur. Saskatchewan’de Ministry of Advanced Education, Employment and
Labour, ön öğrenmenin tanınması çabalarından ve enformasyon vermeden sorumludur.