Page 169 - My Project1

Basic HTML Version

165
Mesleki ve Teknik Eğitimin Toplumsal Algısı ve Öğrenci Profili
İstihdamda Öncelik
İstihdamda Diploma ve Sertifika Zorunluluğu
Meslek Liselerine Giriş Sınavı
Alanda Yükseköğrenimin Teşviki
İşsizlik Sigortası Fonundan Destek
Özel Girişimcilik Desteği
Okul Sigortası
Tüm Meslek Okulu Mezunlarına Statü Kazandırılması
Mesleki ve teknik eğitimde programların modüler bir yapıya göre hazırlanmasında büyük
yararlar bulunmaktadır. Modüler program yaklaşımı, öğretimde esnekliği sağladığı için her
kesime eğitim hizmeti götürmeyi kolaylaştırmaktadır. Modüler esasa göre, etkili bir program
geliştirilmesine yönelik olarak aşağıda belirtilen öneriler geliştirilmiştir:
İhtiyaç analizleri yapılarak iş hayatının ihtiyaç duyduğu sayıda ve nitelikte iş gücü yetiştiril-
melidir.
Eğitim programları; meslek standartları ve belgelendirme, yerel ihtiyaçlar, iş hayatı ile
toplumun talepleri ve önerilen esnek yapıya cevap verecek biçimde, modüler sistemde
oluşturulmalıdır.
Örgün ve yaygın mesleki eğitim programında eğitim, meslek alanına özgü ortak mesleki
eğitim (temel eğitim) ile başlamalıdır. Ortak mesleki eğitimi tamamlayan öğrenciler; mes-
lek alanına ilişkin mesleklerden birinin eğitim programını seçerek eğitimlerine, seçtikleri
meslek dalında devam etmelidirler. Eğitim programı, programı tamamlayarak belge al-
maya hak kazanan bireyleri; tamamladıkları meslekte, küçük, orta ya da büyük ölçekli
işletmelerde, nitelikli iş gücü olarak iş hayatına başlayabilmelerini ya da yükseköğretime
devam edebilmelerini sağlayacak yeterliklere sahip olacak şekilde hazırlamalıdır.