Page 126 - My Project1

Basic HTML Version

122
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
the School Support Staff Negotiating Body”nin kurulması ile ilgili hususları da içermektedir.
Ayrıca mesleki eğitim müfredatının hazırlanması için oluşturulacak kurulun yapısını ve mes-
leki eğitim için öğrencilere sağlanacak kredileri de düzenlemektedir.
İngiltere’de mesleki eğitimde devlet özel sektör iş birliğini gerçekleştirmek amacıyla kurul-
muş ve hükûmet tarafından organize edilen en üst kurum olan UCKES (UK Commission
for Employment and Skills), çeşitli sektörlerden büyük ve küçük şirket yöneticileri, ticaret
odaları ve hükûmet temsilcilerinden oluşan bir komisyon tarafından yönetilmektedir.
İngiltere’de mesleki eğitim ile özel sektör ilişkilerini düzenleyen diğer bir kurum ise hükû-
mete bağlı UKCES (UK Commission for Employment and Skills) tarafından akredite edilen
Sektörel Yeterlilik Konseyleri (SSCs: Sector Skills Councils)’dir. İngiltere’deki işgücünün %
90’nına ulaşan 25 SSCs bulunmaktadır. Bu konseyler İngiltere’deki bazı özel sektör işveren-
leri tarafından yönetilir fakat devlet tarafından desteklenir.
Sektörün Mesleki Eğitimdeki Sorumluluk Alanları
İngiltere’de iş dünyasının mesleki eğitim politikaların belirlenmesi, planlanması, uygulanması,
dizaynı ve değerlendirilmesinde önemli rolleri vardır. Örneğin çıraklık eğitimini fonunu sağla-
yan Öğrenme ve Yeterlik Konseyi (Learning and Skills Council) çıraklık eğitimi verecek aracı
konumdaki kuruluşlarla bir kontrat yapmakta, onları Mesleki Mükemmellik ve Ulusal Yeterlik
Akademisi Merkezi (Centre of Vocational Excellence or National Skills Academy) olarak ak-
redite etmektedir. Bu tip kurumlar çıraklık eğitimi almak isteyenler için iş dışı eğitim süreçle-
rini ve bürokratik işlemleri yürütmektedirler. Bu kurumlar, genellikle özel eğitim şirketleridir.
Fakat İleri Eğitim Kolejleri (Further Education Colleges), gönüllü sektörel kuruluşlar, ticaret
odaları ya da işverenlerin kendileri de Mesleki Mükemmellik ve Ulusal Yeterlik Akademisi
Merkezi olarak akredite olabilirler.
Sektöre Yönelik Teşvikler ve Alanları
İrlanda’da sosyal paydaşların eğitime katılımını sağlamak amacıyla oluşturulan kurumlardan
biri de Ulusal Müfredat ve Değerlendirme Konseyi (NCCA: National Council for Cur-
riculum and Assessment)’dir. NCCA, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirebilmek ve
başarılı bir katılım için onları donanımlı hâle getirmek suretiyle en yüksek kalitede eğitim
sağlanması amacıyla ekonomik ve sivil toplumun katılımını sağlamayı ve böylece öğrenen
toplumun gelişmesine katkı sunmayı hedeflemektedir.
NCCA’in fonlarının büyük kısmı Eğitim ve Bilim Bakanlığının ilan ettiği hibe programlarından
karşılanıyor. Bunun yanında diğer organizasyon ve ajanslar da kimi projelere kaynak ayırıyor-
lar. NCCA’da bakanlık temsilcileri, öğretmen birlikleri, okul yönetim organları, veli organizas-
yonları, diğer bazı STK’lar, üniversiteler ve diğer kolejler yer alıyor.
Sektörle İlişkilerin Geliştirilmesi Yöntemleri
İngiltere’de sektörle ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla kurulan UCKES ile ortak çalışmalar
yürüten “Alliance” ülke genelindeki 25 SSC’nin temsili, tanıtımı ve desteklenmesi amacıyla
2008’de kurulmuş ikincil çatı örgüttür.