34
2014 - 2018
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
POLİTİKA EKSENİ 3: MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM İLE İSTİHDAM
ÖNCELİK: 2.4. Mesleki ve Teknik Eğitimde Etkin ve Sürdürülebilir Bir Finansman Yönetimi
Sağlanarak Okul ve Kurumların Eğitim Ortamları Geliştirilecektir.
2.4.1.
MTE de okul bazlı bütçelemeye geçilecek
ve MTE finansmanı için genel bütçe
dışındaki kaynakların arttırılması ve
etkinleştirilmesi sağlanacaktır.
2.4.2.
Özel MTE okul ve kurumu açmaya yönelik
teşvik mekanizmaları çeşitlendirilecektir.
2.4.3.
MTE okul ve kurumlarının atölye ortamları
iyileştirilecek ve sektörlere uyumlu atölye
modelleri geliştirilecektir.
2.5.1.
Eğitim kalite çerçevesi, öz değerlendirme
ve kalite güvence sistemi oluşturulacaktır.
2.5.2.
MTE okul ve kurumlarının akredite olması
sağlanacaktır.
ÖNCELİK:2.5.MeslekiveTeknikEğitimdeKaliteGüvenceSistemiKurulacaktır.
3.1.1.
İş yeri tabanlı eğitimlerin etkinliği ve
verimliliği arttırılacaktır.
3.1.2.
Özel politika gerektiren gruplara yönelik
istihdam fırsatları geliştirilecektir.
3.1.3.
Öğrenciler, kursiyerler, mezunlar, çalışanlar
ve öğretmenler yaratıcılık, yenilikçilik ve
girişimcilik konularında desteklenecek,
beceri ve proje yarışmalarına katılımları
teşvik edilecektir.
ÖNCELİK: 3.1. Mesleki ve Teknik Eğitim Okul ve Kurum Öğrencileri ve Mezunlarının İş
Piyasasına Geçişleri Desteklenecektir.
3.2.1.
MTE öğrenci ve kursiyerlerinin ulusal
ve uluslararası hareketliliğini arttırmak
için öğrenci değişim programlarının
uygulanması etkinleştirilecektir.
3.2.2.
Ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve/
veya ülkelerle MTE alanında iş birliğinin
güçlendirilmesi
sağlanacaktır.
ÖNCELİK: 3.2. MTE Okul ve Kurum Öğrenci ve Mezunlarının Ulusal ve Uluslararası Hareketliliği
Etkinleştirilecektir.