Page 41 - strateji

Basic HTML Version

33
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
2014 - 2018
2.3.1. POLİTİKA EKSENLERİ, ÖNCELİKLER VE TEDBİRLER
1.1.1.
Mesleki ve teknik eğitimin önemi ve
erişim imkânları hakkında farkındalık
oluşturulacaktır.
1.1.2.
Eğitim kurumlarının tür ve kademeleri
arasında yatay-dikey geçişlerde esnek ve
geçirgen bir yapı oluşturulacaktır.
1.1.3.
Özel politika gerektiren grupların MTE’ye
erişim fırsatları geliştirilecektir.
1.1.4.
MTE okul ve kurumlarının sektörle Ar-Ge
faaliyetleri kapsamında iş birliği yapmaları
sağlanacaktır.
POLİTİKA EKSENİ 1: MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ERİŞİM
ÖNCELİK: 1.1. Mesleki veTeknik Eğitime Erişimİmkânları Geliştirilecektir.
POLİTİKA EKSENİ 2: MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KAPASİTE
2.1.1.
Orta ve uzun vadeli sektör projeksiyonları
oluşturulacak
ve
meslek
haritaları
çıkarılacaktır.
2.1.2.
Öğretim programları ulusal meslek
standartlarına,
ulusal
yeterliliklere
ve işgücü piyasası ihtiyaçlarına göre
geliştirilecektir.
2.1.3.
Meslek beceri haritaları hazırlanacak,
becerilere dayalı ölçme ve değerlendirme
sistemi oluşturulacaktır.
2.1.4.
Önceki öğrenmelerin tanınmasına yönelik
altyapı oluşturulacak ve Mesleki ve Teknik
Eğitimde Kredi Transfer Sistemine işlerlik
kazandırılacaktır.
2.1.5.
MTE’de yabancı dil eğitimi etkili hale
getirilecektir.
ÖNCELİK: 2.1. Mesleki ve Teknik Öğretim Programları Geliştirilecek ve Yeterlilik Sistemi
Güçlendirilecektir.
ÖNCELİK: 2.2. Mesleki ve Teknik Eğitimde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Gelişimi
Güçlendirilecektir.
2.2.1.
Yönetici
ve
öğretmenlerin
mesleki
rehberlik ve kariyer gelişimi konularında
yetkinlikleri arttırılacak ve öğrencilerin ilgi
veyeteneklerineuygunMTEprogramlarına
devam etmeleri sağlanacaktır.
ÖNCELİK: 2.3. Mesleki ve Teknik Eğitimde Etkin ve Verimli Bir Yönetim Sistemi Oluşturulacaktır.
2.3.1.
Mesleki Eğitim Kurulu ve il istihdam ve
mesleki eğitim kurullarının etkin ve verimli
çalışmaları sağlanacaktır.
2.3.2.
Gönüllü MTE Uzmanları Çalışma Grubu
oluşturulacaktır.
2.3.3.
MTE okul türleri azaltılacak, okul ve kurum
yönetim modeli geliştirilip uygulamaya
konulacaktır.
2.3.4.
MYO’lar mesleki ve teknik eğitimin
yapısına ve özelliğine uygun olarak
yeniden yapılandırılacaktır.
2.3.5.
MTE okul ve kurumlarının insan kaynakları
nitelikleri geliştirilecektir.