Page 28 - strateji

Basic HTML Version

20
2014 - 2018
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
Grafik 7:Tarım, Sanayi, Hizmet ve İnşaat Sektörlerinin Tamamında Meslek Lisesi ve
Genel Lise Mezunlarının İstihdam Payı (%)
çerçevede girişimcilik, MEB, BSTB, TÜBİTAK,
KOSGEB, TOBB ve İŞKUR başta olmak üzere
çeşitli kurum ve kuruluşların programları
ile desteklenmektedir. Girişimci adaylarının
kendi iş fikirlerine yönelik iş planlarını
hazırlayabilecekbilgivedeneyimikazanmaları
amacıyla uygulamalı girişimcilik eğitimi,
yeni girişimci desteği gibi uygulamalar İş
Geliştirme Merkezi (İŞGEM), Avrupa Birliği İş
Geliştirme Merkezleri (ABİGEM) vb. kurumlar
aracılığı ile verilmektedir.
102.
MEB, BSTB ve TÜBİTAK arasında mesleki
ve teknik eğitimin kalitesinin artırılması ve
yenilikçilik konusunda toplumsal farkındalığın
oluşması amacıyla Girişimciliğin Geliştirilmesi
Protokolü imzalanmıştır. Bu kapsamda 15000
yönetici ve öğretmene 2013-2015 yılları
arasında öğretmenlik, liderlik ve girişimcilik
konulu eğitim verilmektedir.
103.
5746
sayılı
Araştırma
ve
Geliştirme
Faaliyetlerinin
Desteklenmesi
Hakkında
Kanunun destek mekanizmalarından birisi
olan Teknogirişim Sermayesi Desteği, örgün
öğretim veren üniversitelerin herhangi bir
lisans programından bir yıl içinde mezun
olabilecek durumdaki öğrenci, yüksek lisans
veya doktora öğrencisi ya da lisans, yüksek
lisans veya doktora derecelerinden birini ön
başvuru tarihinden en çok beş yıl önce almış
kişilerin, teknoloji ve yenilik odaklı iş fikirlerini,
desteği veren merkezi yönetim kapsamındaki
kamu idareleri tarafından desteklenmesi uygun
bulunan bir iş planı çerçevesinde, katma değer
ve nitelikli istihdam yaratma potansiyeli yüksek
teşebbüslere
dönüştürebilmelerini
teşvik
etmek için düzenlenmiştir.
1.2.3.18. Mezunların İş Piyasasına Geçişleri
104.
Türkiye’nin hem genç bir nüfusa sahip olması
hemde çalışabilir yaştaki nüfusunun her yıl artış
göstermesi, artan işgücüne paralel istihdam
fırsatlarınınçeşitlendirilmesini gerektirmektedir.
Eğitimi geliştirecek ve istihdamı artıracak
politikalar öncelikli konumdadır. Mesleki
ve teknik eğitime ihtiyaç duyulan alanların
belirlenmesi ve bu ihtiyaçlara göre eğitim
planlamasının yapılmasına yönelik çalışmalar
sürdürülmektedir.