16
2014 - 2018
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
bu Kurulun kararları Resmi Gazete’de
yayımlanarak yürürlüğe girer ve Milli Eğitim
Bakanlığı ile ilgili meslek kuruluşlarınca
yürütülür.
b) İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulları
(İİMEK)
80.
2008 yılında il istihdam kurulu ile il mesleki
eğitim kurulu birleştirilerek il istihdam
ve
mesleki
eğitim
kurulları
(İİMEK)
oluşturulmuştur. İİMEK istihdam ve mesleki
eğitim politikalarının oluşturulması, istihdamı
koruyucu, geliştirici ve işsizliği önleyici
tedbirler ile uygulanacak aktif işgücü
programlarının belirlenmesi gibi görevleri
yerel düzeyde yerine getirmektedir. Okullarda
alan ve dalların açılması ve kapatılmasıyla ilgili
talepler İİMEK’ler tarafından değerlendirilerek,
MEB’in görüşüne sunulmaktadır.
c) Okul ve KurumYönetimi
81.
Mesleki veteknikortaöğretimokul vekurumları
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre
örgütsel bir yapı kapsamında okul ve kurum
müdürünün liderliğinde müdür başyardımcısı,
müdür yardımcıları, alan şefleri, atölye şefleri,
laboratuvar şefleri, kurullar ve komisyonlar ile
yönetilmektedir.
82.
Meslek yüksekokullarınınyönetimi, yüksekokul
müdürü, yüksekokul kurulu ve yüksekokul
yönetimkurulundan oluşur. Yüksekokul kurulu,
müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları
ve okulu oluşturan bölüm veya ana bilim dalı
başkanlarındanoluşur. Bukurulun temel görevi
eğitim-öğretim hizmetlerini, bilimsel araştırma
ve yayım faaliyetlerini, bu faaliyetlerle ilgili
esasları, plan, program ve eğitim - öğretim
takvimini belirlemektir. Yüksekokul yönetim
kurulu müdürün başkanlığında, müdür
yardımcıları ve müdürce gösterilecek altı aday
arasından yüksekokul kurulu tarafından üç yıl
için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
Bu kurulun görevi idari faaliyetlerde okul
müdürüne yardımcı olmaktır. Bölüm başkanı,
bölümün her düzeyde eğitim - öğretim ve
araştırmalarından ve bölüme ait her türlü
faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde
yürütülmesinden sorumludur.
d) Finans Yönetimi
83.
Mesleki ve teknik eğitim büyük oranda devlet
tarafından finanse edilmektedir. Bunun yanı
sıra mesleki ve teknik eğitime merkezi yönetim
bütçesi dışında da sağlanan kaynaklar vardır.
Bunlar:
•
3308 sayılı yasa ile sağlanan gelirler,
•
Uluslararası projelerden eğitime aktarılan
paylar,
•
Bağışlardan ve STK’lerden elde edilen gelirler,
•
Okullardaki döner sermaye işletmelerinden
elde edilen gelirlerdir.
84.
Grafik 5’te görüldüğü gibi; MEB’e ayrılan
bütçenin GSYH’ye oranının yıllara göre en
düşük %2,18 ile 2006 yılında, en yüksek ise
%3,02 ile 2013 yılındadır. OECD ülkeleri 2009
yılı ortalaması ise %5,38’dir.