10
2014 - 2018
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
47.
Son yıllarda mesleki ve teknik eğitimin
ortaöğretimdeki oranının artırılması ve
niteliğinin yükseltilmesi konularında önemli
adımlar atılmıştır. Bu adımlara örnek olarak
2003
yılında
meslek
yüksekokullarına
sınavsız geçiş imkânının sağlanması ve
yükseköğretime girişteki katsayı eşitsizliğinin
giderilmesi verilebilir. Grafik 4’e bakıldığında
2002-2003 eğitim öğretim yılında mesleki ve
teknik eğitimin ortaöğretim içerisindeki payı
(mesleki açık ortaöğretim öğrencileri hariç)
%35,8 iken 2012-2013 eğitim öğretim yılında
%51’e yükseldiği görülmektedir.
Grafik 3: OECD Ülkelerinde OrtaöğretimDüzeyindeki Mesleki Eğitimin Payı (%)
Kaynak : Education at a Glance 2013
1.2.3.3.Ortaöğretimde Mesleki Eğitimin
Payı
46.
OECD 2011 verilerine bakıldığında mesleki ve
teknik eğitimin ortaöğretim içindeki payında
ülkelere göre farklılık görülmektedir. Grafik
3’e göre, ortaöğretim düzeyinde mesleki ve
teknik eğitimde OECD ortalaması%44, 21 AB
ülkesi ortalaması ise %50,4 seviyesindedir.
Türkiye’nin ortaöğretim düzeyindeki mesleki
ve teknik eğitimde okullulaşma oranı OECD
ortalamasına yakındır.
Grafik 4: Ortaöğretimde Genel - Mesleki ve Teknik Lise Öğrenci Dağılımı (%)
Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı, 2013
Grafik 4: Ortaöğretimd
Genel
-‐ Mesleki
ve Teknik
Lise Öğrenci Dağılımı
(%)
Kaynak
: Millî Eğitim Bakanlığı, 2013
1.2.3.4.İşletmelerde Mesleki Eğitim ve Staj Uygulamaları
48.
Anadolu
teknik
ve
teknik
liselerde
staj
süresi
üç
yüz
saattir. Öğrenci
staj
çalışmasının
en
fazla
üçte
birini
10.
sınıfın
bitiminde,
geri
kalan
kısmını
ise
11.
sınıftan
itibaren
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
Genel
Lise
Mesleki ve Teknik Eğİym
Portekiz