Page 18 - strateji

Basic HTML Version

10
2014 - 2018
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
47.
Son yıllarda mesleki ve teknik eğitimin
ortaöğretimdeki oranının artırılması ve
niteliğinin yükseltilmesi konularında önemli
adımlar atılmıştır. Bu adımlara örnek olarak
2003
yılında
meslek
yüksekokullarına
sınavsız geçiş imkânının sağlanması ve
yükseköğretime girişteki katsayı eşitsizliğinin
giderilmesi verilebilir. Grafik 4’e bakıldığında
2002-2003 eğitim öğretim yılında mesleki ve
teknik eğitimin ortaöğretim içerisindeki payı
(mesleki açık ortaöğretim öğrencileri hariç)
%35,8 iken 2012-2013 eğitim öğretim yılında
%51’e yükseldiği görülmektedir.
Grafik 3: OECD Ülkelerinde OrtaöğretimDüzeyindeki Mesleki Eğitimin Payı (%)
Kaynak : Education at a Glance 2013
1.2.3.3.Ortaöğretimde Mesleki Eğitimin
Payı
46.
OECD 2011 verilerine bakıldığında mesleki ve
teknik eğitimin ortaöğretim içindeki payında
ülkelere göre farklılık görülmektedir. Grafik
3’e göre, ortaöğretim düzeyinde mesleki ve
teknik eğitimde OECD ortalaması%44, 21 AB
ülkesi ortalaması ise %50,4 seviyesindedir.
Türkiye’nin ortaöğretim düzeyindeki mesleki
ve teknik eğitimde okullulaşma oranı OECD
ortalamasına yakındır.
Grafik 4: Ortaöğretimde Genel - Mesleki ve Teknik Lise Öğrenci Dağılımı (%)
Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı, 2013
Grafik 4: Ortaöğretimd  Genel  -­‐ Mesleki  ve Teknik  Lise Öğrenci Dağılımı  (%)  
Kaynak  : Millî Eğitim Bakanlığı, 2013
1.2.3.4.İşletmelerde Mesleki Eğitim ve Staj Uygulamaları  
48.
Anadolu  teknik  ve  teknik  liselerde  staj  süresi  üç  yüz  saattir. Öğrenci  staj  çalışmasının  en  
fazla  üçte  birini  10.  sınıfın  bitiminde,  geri  kalan  kısmını  ise  11.  sınıftan  itibaren  
0%  
10%  
20%  
30%  
40%  
50%  
60%  
70%  
80%  
90%  
Genel  Lise  
Mesleki ve Teknik Eğİym  
Portekiz