Page 81 - My Project1

Basic HTML Version

77
MTE’nin Stratejilerini Etkileyen - Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
nünden az olmamak üzere yaz tatili dâhil dönem aralarında iş yeri eğitimi almalarının
sağlanmasına,
3) Yeni kurulacak fakültelerin eğitimlerinin fakültede yapılan “Okul Eğitimi” ile iş yerinde
yapılan “İşyeri Eğitimi”nden oluşmasına; öğrencilerin, fakültede 7 (yedi) yarıyıl okul eği-
timi ile 1 yarıyıl ve yaz tatili döneminde yapılacak 72 iş gününden oluşan iş yeri eğitimi
almalarına,
4) Mesleki ve teknik ortaöğretimin öğretmen ihtiyacının, kurulacak fakültelerin veya diğer
fakültelerin mezunlarından 1 yıl (2 yarıyıl) pedagoji eğitimi görerek pedagoji sertifikası
alanlar tarafından karşılanmasına,
5) Mesleki ve teknik eğitimin planlanması ve koordinasyonu amacıyla YÖK bünyesinde
“Mesleki ve Teknik Eğitim Koordinasyon Merkezi (METEKOM)” kurulmasına,
6) Bölüm ve programların ISCED-97 ve ISCO-88 gibi uluslararası eğitim alanı ve meslek
sınıflandırmalarına göre yeniden adlandırılarak düzenlenmesine,
7) MYO öğrencilerinin 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamına alınarak, öğrencilere
iş kazası ve meslek hastalıklarına karşı sigorta yapılmasına ve iş yeri eğitimi esnasında as-
gari ücretin 1/3’ü oranında ücret ödenmesine; sigortanın kamu kaynaklarından, öğren-
ciye ödenecek ücretin ise iş yeri eğitiminin yapıldığı kuruluş tarafından karşılanmasına,
8) MYO’ların işgücü piyasası ile ilişkilerini güçlendirmek ve sürdürülür kılmak amacıyla, her
üniversite bünyesinde bir “Danışma Kurulu” ile MYO programlarının ilgili oldukları sek-
tör ile ilişkilerini artırmak amacıyla, MYO bünyesinde her bir program için bir “Danışma
Komitesi” oluşturulmasına,
9) MYO müfredatlarının sektör taleplerini göz önüne alarak düzenlenmesi ve değişen
taleplere göre sürekli olarak güncellenmesine,
10) MYO’larda yılda iki yarıyıl (semester) olan mevcut eğitim-öğretimin, yılda üç trimester
olmak üzere, toplam altı trimester olarak düzenlenmesine (“trimester” ibaresinden,
bir yılda üç dönem olarak yapılan eğitim-öğretimin her bir dönemi anlaşılır.), MYO’larda
iki yılda toplam altı trimester olarak verilecek eğitim-öğretimin, yarısı “okul eğitimi”
yarısı ise “iş yeri eğitimi” olmak kaydıyla, farklı tarzlarda düzenlenebilmesine,
11) MYO programlarındaki “iş yeri eğitimi” için gerekli olan iş yeri ihtiyacını karşılamak ama-
cıyla, üniversitelerin taşınmazları üzerinde ilgili kamu veya özel sektör kuruluşlarının iş
yeri tesisine imkân tanınmasına,
12) MYO’lardaki programlara sınavla öğrenci kabulüne yönelik kanun değişikliği için gerekli
işlemlerin yapılmasına,
13) MYO’lardan lisans programlarına dikey geçiş yoluyla, lisans programı giriş kontenjanının
en az %10’u kadar öğrenci kabul edilmesine yönelik kanun değişikliği için gerekli işlem-
lerin yapılmasına,
Karar verilmiştir.