Page 44 - My Project1

Basic HTML Version

40
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
3. Bireylerin kişisel yeterliliklerinin informal öğrenme kapsamında değerlendirilebilmesi
için belge sunmaları gereklidir. Bu belgeler ulusal veri tabanında saklanmalıdır.
4. Bireylere kişisel niteliklerini belgeleyecek dokümanları biriktirme, kayıt altına alma
konusunda bilinçlendirme açısından rehberlik yapılmalıdır.
5. İnformal öğrenme ile ilgili olabilecek tüm taraflar organik bağlar oluşturabilmelidir. Bu
bağ, mesleki yeterlikleri test ve belgelendirme merkezlerinde temsil edilme biçiminde
kendini gösterebilir.
6. İnformal öğrenmelerin belgelendirilmesini sağlayacak tüm resmî ve özel kurumlar
MYK tarafından yetkilendirilmiş olmalı ve Kalite Güvence sistemi kapsamında akredite
olmaları esas olmalıdır.
7. MEGEP Projesi ile oluşturulan, geniş tabanlı, alan/dal ve sertifika esasına göre dizayn
edilmiş, alan ve dal programları arasında esnek geçişlere imkân veren modüler yapı;
örgün eğitimle birlikte yaygın eğitim ve informal öğrenme açısından da etkin biçimde
kullanılmalıdır.
8. İnformal öğrenmelerin belgelendirilmesi sonucunda alınan belgelerin örgün ve yaygın
eğitim sistemine denkliği konusundaki yasal düzenlemeler yapılmalıdır. Böylelikle
niteliklerini belgeleyebilen bireylerin örgün ve yaygın eğitim sistemi içinde yeterliliklerini
geliştirme fırsatı bulmaları da sağlanmış olacaktır.
9. İş gücünün istihdamında tanınmış mesleki yeterlilik belgesi olmayanların istihdamının
önüne geçilmeli, buna dikkat etmeyen kurumlara bazı yaptırımlar uygulanabilmelidir.
10. Belgelendirilmiş yeterliliklerin örgün ve yaygın eğitim sistemi içindeki yeri belirlenmeli,
bu konuda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi esas alınmalıdır.
11. Yaygın ve informal öğrenme ile örgün eğitimin birbirinin tamamlayıcısı olduğunu ifade
için hayat boyu öğrenme doğru bir şekilde anlatılmalıdır.
12. Bireylerin yaygın ve informal öğrenmelerini belgelendirmeleri açısından bilinçlendirilmesi
gereklidir. Bu konuda örgün ve yaygın eğitim kurumları önemli işlevler üstlenebilir.
13. Özel okullar, dershaneler, kurslar ve iş dünyasında kazanılan yeterliliklerin
belgelendirilmesi için sektörün birikim ve imkânlarından daha fazla yararlanılmalıdır.
14. Mesleki eğitim alanında yaygın eğitim faaliyeti yapacak kuruluşlar il istihdam ve mesleki
eğitim kurullarında görüşüldükten sonra eğitime başlamalıdır,
15. Hayat boyu öğrenme süreçlerine özellikle iş dünyası ve sivil toplum kuruluşlarının daha
çok katılımları sağlanmalıdır.
16. Kaynaklar özel, resmî, örgün, yaygın ayrımı yapılmadan mesleki ve akademik her alanda
yapılan eğitime paylaştırılmalıdır.
17. İl ve ilçe bazında eğitim ortam ve imkânları veri tabanı bilgi sistemi çıkarılmalıdır.
18. Yönlendirme ve bilgilendirmeyi yapacak hayat boyu öğrenme koordinasyon birimleri
kurulmalıdır.