Page 42 - My Project1

Basic HTML Version

38
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
3. Ücret politikalarının mesleki ve teknik okul mezunlarının lehine olması,
4. Mesleki ve teknik okul mezunlarının asgari ücret dışında tutulması, asgari ücret
uygulamasının nitelikli eleman için uygulanmaması gerektiği ifade edilmiştir.
C. Rehberlik Hizmetleri
1. Ailede, okul-öncesi eğitim kurumlarında, ilköğretim okullarında, mesleki teknik eğitimde
yeterli ve etkili rehberlik hizmetleri sunulmalı,
2. Mesleklerin tanıtımı ve sektörün işleyişi ile ilgili yerel basın ile işbirliği yapılması,
3. İyi örnekler topluma etkin bir şekilde tanıtılmalı,
4. İlköğretimde okuma anlama metinlerinde mesleklerin tanıtımı metin olarak seçilmeli,
5. Mezunların izlenmesi ve istihdamdaki iyi örneklerin öğrencilere tanıtılmasıdır.
D. Öğrenci Profili
1. Mesleki ve teknik eğitim müfredatında öğrencilerin öz güvenlerini geliştirici faaliyetler,
sosyo-kültürel etkinlikler ve kişisel gelişim programları olmalı ve değerler eğitimine de
yer verilmelidir.
E. Sosyo-Kültürel ve Gelir Düzeyi Düşük Aile Yapısı
1. Mesleki ve teknik eğitime gelen öğrenciler Sosyo - Kültürel ve ekonomik düzeyi zayıf
ailelerden gelmektedirler. Bu öğrencilerin akademik ve sosyal zayıf arka planları telafi
programları ile güçlendirilmelidir.
F. Başarı Düzeyi
1.
Ortaöğretimde okul çeşitliliğinin azaltılıp mesleki ve teknik eğitime genel ortaöğretimle
birlikte modüler bir yapı kazandırılmalı,
2. Mesleki ve teknik eğitim ile genel eğitim arasında yatay ve dikey geçişlere imkân verilmeli,
3. Meslek liselerine düşük profilli öğrencilerin gelmesinin önüne geçmek için yapısal bir
değişikliğe ihtiyaç vardır. Genel ve meslek lisesi ayrımına son verilmelidir. Yeni modüler
yapıda meslek liseleri müfredatı ve liselerin müfredatı eşitlenmelidir.