Page 29 - My Project1

Basic HTML Version

25
Örgün Mesleki ve Teknik Eğitimin Yapısı ve Modellemesi
11.
Öğretmen ve yöneticilerin performanslarının ölçülmemesi,
12.
Öğrencilerin hazır bulunuşluk durumlarının objektif olarak tespit edilememesidir.
C. Kurumsal Yapıdan Kaynaklanan Sorunlar
1.
Sistemin katı ve merkeziyetçi bir yapıya sahip olması,
2.
Büyükşehirlerde alt sektörlere yönelik programların açılmaması,
3.
Ortaöğretim ile meslek yüksekokulları müfredatı arasında devamlılığın ve
bütünlüğün sağlanmasında eksikliklerin bulunmasıdır.
D. Öğretmen Yetiştirmeden Kaynaklanan Sorunlar
1.
Teknik öğretmen yetiştiren kurumların olmaması,
2.
Mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirme stratejilerinin bulunmaması,
3.
Öğretmenlerin bilgilerinin güncelliğini yitirmesi ve hizmet içi eğitimler ile
yenilenememesi,
4.
Öğretmen eğitiminin yetersizliği,
5.
Yöneticilerin nitelik olarak zayıf olmasıdır.