Page 28 - My Project1

Basic HTML Version

24
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
I. KOMİTE: ÖRGÜN MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİMİN YAPISI ve
MODELLEMESİ
Örgün mesleki ve teknik eğitimin yapısı ve modellemesi konusunda sorunlar ve çözüm
önerileri aşağıda gruplandırılmıştır.
SORUNLAR
Komite çalışması sonucunda ortaya çıkan sorun grupları sektörle iş birliği, eğitim programları
ve mesleki yönlendirme, kurumsal yapı ve öğretmen eğitimi olarak sınıflandırılmıştır.
A. Sektör İle İş Birliği Yetersizliği
1.
Özel sektörün mesleki eğitime yeterince destek vermemesi,
2.
Devletin işletmedeki eğitimlere ekonomik destek vermemesi,
3. Sanayinin ihtiyacı olan nitelikte insan yetişmemesi,
4. Yerel ve bölgesel ekonominin insan kaynağı ihtiyacını dikkate almaması,
5. İşverenler ve temsilcilerine sürecin yönetiminde ve karar alma mekanizmalarında yer
verilmemesi,
6. Mesleki ve teknik eğitim programlarının uygulanmasında okul sanayi iş birliğinin etkili
olarak kurulamayışıdır.
B. Eğitim Programları ve Mesleki Yönlendirmede Eksiklikler
1.
Temel akademik becerilerin (Türkçe, matematik, fen bilimleri vb.) yeterince
öğretilememesi,
2.
Mesleki ve teknik eğitimde uygulamalı eğitime yeterince yer verilmemesi,
3.
Eğitim öğretim programlarının hazırlanmasında işverenlerin görüşlerinin yeterince
alınmaması,
4.
Mesleki ve teknik eğitimde mesleki yönlendirmenin öğrencilerin ilgilerini ve
yeteneklerini yeterince dikkate almaması ve öğrencileri meslek seçimine
yönlendirecek rehberlik sisteminin eksikliği,
5.
Öğrencilerin pedagojik gelişimi ile uyumlu müfredatın olmaması,
6.
Mesleki ve teknik eğitimde 21. Yüzyıl becerileri veya bir başka deyişle anahtar
yetkinliklerin verilememesi,
7.
Mesleki ve teknik eğitim sisteminin bilgi toplumunun ihtiyaçlarına cevap verememesi,
8.
Genel ile mesleki ve teknik eğitim okulları arasında yatay geçişlerin esnek olmaması,
9.
Modüler sistemle eğitim verilmesine rağmen ölçme ve değerlendirilmenin sınıf geçme
sistemiyle yapılması,
10.
Mesleki ve teknik eğitimde kalite sisteminin olmayışı,