Page 227 - My Project1

Basic HTML Version

Non-Formal ve İnformal Öğrenme
223
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
2.1.
Yapılacak ölçme değerlendirme ve belgelendirmelerde Avrupa Yeterlilik Çerçevesi
ile Ulusal Yeterlilik Çerçevesi ilişkisi temel alınmalıdır.
2.2.
Belgelendirmede Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECVET) dikkate alınmalıdır.
Böylelikle elde edilen krediler örgün, yaygın ve informal öğrenme arasında transfer
edilebilecektir.
2.3.
Bireylerin kişisel yeterliliklerinin informal öğrenme kapsamında değerlendirilebilmesi
için belge sunmaları gereklidir. Bu belgeler genel anlamda bir ürün dosyası olarak
adlandırılması mümkündür.
2.4.
Bu nedenle bireylerde kişisel niteliklerini belgeleyecek bu tür dokümanları
biriktirme, kayıt altına alma konusunda bilinçlendirme açısından rehberlik
yapılmalıdır.
2.5.
İnformal öğrenme ile ilgili olabilecek tüm taraflar organik bağlar oluşturabilmelidir.
Bu bağ mesleki yeterlikleri test ve belgelendirme merkezlerinde temsil edilme biçi-
minde kendini gösterebilir.
2.6.
İnformal öğrenmelerin belgelendirilmesini sağlayacak tüm resmi ve özel kurum-
lar MYK tarafından yetkilendirilmiş olmalı ve Kalite Güvence sistemi kapsamında
akredite olmaları esas olmalıdır.
2.7.
MEGEP Projesi ile oluşturulan, geniş tabanlı, alan/dal ve sertifika esasına göre dizayn
edilmiş, alan ve dal programları arasında esnek geçişlere, imkân veren modüler
yapı; örgün eğitimle birlikte yaygın eğitim ve informal öğrenme açısından da etkin
biçimde kullanılmalıdır.
2.8.
İnformal öğrenmelerin belgelendirilmesi sonucunda alınan belgelerin örgün ve
yaygın eğitim sistemine denkliği konusundaki yasal düzenlemeler yapılmalıdır.
Böylelikle niteliklerini belgeleyebilen bireylerin örgün ve yaygın eğitim sistemi içinde
yeterliliklerini geliştirme fırsat bulmaları da sağlanmış olacaktır.
2.9.
İşgücünün istihdamında tanınmış mesleki yeterlilik belgesi olmayanların istihdamının
önüne geçilmeli, buna dikkat etmeyen kurumlara bazı yaptırımlar uygulanabilmelidir.
2.10.
Belgelendirilmiş yeterliliklerin örgün ve yaygın eğitim sistemi içindeki yeri belirlen-
meli, bu konuda Ulusal Yeterlikler Çerçevesi esas alınmalıdır.
2.11.
Yaygın ve İnformal öğrenme ile örgün eğitimin birbirinin tamamlayıcısı olduğunu
ifade için Hayat Boyu Öğrenme doğru bir şekilde anlatılmalıdır.
2.12.
Bireylerin yaygın ve informal öğrenmelerini belgelendirmeleri açısından bilinçlendir-
ilmesi gereklidir. Bu konuda örgün ve yaygın eğitim kurumları önemli işlevler
üstlenebilir.
2.13.
Özel okullar, dershaneler, kurslar ve iş dünyasında kazanılan yeterliliklerin belge-
lendirilmesi için sektörün birikim ve imkanlarından daha fazla yararlanılmalıdır.
2.14.
Kaynakları özel, resmi, örgün, yaygın ayrımı yapılmadan mesleki ve akademik her
alanda yapılan eğitime paylaştırılmalıdır.