Page 226 - My Project1

Basic HTML Version

MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
222
TEMEL SORUNLAR
1.1.
Örgün ve yaygın eğitimde uygulanan programlarında yeterlilikler bağlamında uyum
yoktur.
1.2.
Örgün, yaygın ve informal öğrenmelerin belgelendirilmesi konusunda ulusal kalite
güvence sistemi ve akredite olmuş yeterince kurum yoktur.
1.3.
İnformal öğrenmelerin belgelendirilmesine yönelik henüz bir sistem yoktur.
1.4.
Ölçme değerlendirme sürecinde paydaşlar arasında yeterli iş birliği ve koordinasyon
yoktur.
1.5.
Ortaöğretimde uygulanan modüler meslek eğitimi sisteminin gereği olan yatay ve
dikey geçişlere olanak veren esnek yapı yeterince oluşturulmamıştır.
1.6.
Yaygın ve informal öğrenmelerin örgün eğitim sistemine denkliği konusunda
yasal düzenlemeler yetersizdir. Bu nedenle alınan bazı sertifikalar çeşitli kurumlar
tarafından tanınmamaktadır.
1.7.
Yaygın eğitim sertifikası veren çeşitli kurumlar arasında eşgüdüm yoktur. Bu du-
rum kurumların eğitim kaliteleri ve belgelendirmeleri arasında dengesizlikler
oluşturmaktadır.
1.8.
İş gücü piyasasında mesleki yeterlilik belgesi olmadan işe alınmalar, verimlilik ve iş
gücünün istismarı gibi olumsuzluklara yol açmaktadır.
1.9.
Mesleki yeterliklerin öncelikle formal öğrenme yoluyla elde edilmesi ile informal
yolla elde edilmesi arasında bir çelişki olmamalıdır.
1.10.
Yaygın ve İnformal Öğrenme karşısında toplumda oluşmuş ön yargı vardır.
1.11.
Eğitim veren kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği yeterince sağlanamamıştır.
1.12.
Kaynakları daha çok örgün eğitime ayrılacak şekilde planlanmıştır.
1.13.
Özel Öğretim ve Özel Sektörün birikim fırsat ve imkanlarından mesleki eğitimde
yeterince yararlanılmamaktadır.
1.14.
Yaygın ve İnformal Öğrenme karşısında toplumda oluşmuş ön yargı vardır.
1.15.
Eğitim veren kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliğinin yeterince
sağlanamamıştır.
1.16.
Kaynakların daha çok örgün eğitime ayrılacak şekilde planlanmıştır.
1.17.
Özel Öğretim ve Özel Sektörün birikim fırsat ve imkanlarından mesleki eğitimde
yeterince yararlanılmamaktadır.