Page 197 - My Project1

Basic HTML Version

Örgün ve Mesleki Teknik Eğitimin Yapısı ve Modellemesi
193
YÖNLENDİRME, EĞİTİM PROGRAMLARI VE DEĞERLENDİRME
2.6.
Kredili sisteme geçilip genel orta öğretim öğrencilerinin de meslek derslerini almasına
olanak sağlanması ve böylelikle genel lise ve meslek lisesi programları arasındaki farkın
azaltılması.
2.7.
Meslek liselerinde açılacak programların yerel ihtiyaçlara cevap verecek şekilde
belirlenmesi
2.8.
MYO ve Meslek liselerinin ders saati sonralarında yetişkin ve sürekli eğitim merkezleri
olarak kullanılmasının önünün açılması
2.9.
Yeterlilikleri belirleyen bağımsız ölçme değerlendirme kurumları olması
2.10.
Örgün mesleki eğitimde kalite güvence sisteminin kurulması
KURUMSAL YAPI FİZİKİ KAPASİTE
3.1.
Sektörün ihtiyaç duyduğu alanlarda okul açabilmesi için gerekli mevzuatın
düzenlenmesi.
3.2.
Okullarda sektör temsilcilerinden sosyal ortakların katılımlarıyla okul yönetiminin
oluşturulması.
3.3.
Okullara idari ve mali esneklik sağlanması.
3.4.
Türkiye’deki mesleki eğitimin merkezi düzeyde ve HBÖ anlayışıyla ilgili tarafların
temsilcilerden oluşan bir üst kurulla yönetilmesi
3.5.
Sektörle işbirliğine gidilerek sektörün üretim ortamlarının (atölyelerinin) mesleki
eğitime açılmasının sağlanması.
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
4.1.
Mesleki/Teknik eğitim veren kurumlarda mevcut bulunan veya açılacak bölümlere
atanacak öğretmen ihtiyacını ilgili yüksek öğretim programları mezunlarına lisans üstü
eğitim (1 yıl formasyon + 1 yıl işyeri eğitimi) verilerek karşılanması
4.2.
Mevcut meslek dersleri öğretmenlerinin yeni teknolojilere adapte olması için MEB
tarafından belirli aralıklarla hizmet içi eğitime alınması
4.3.
Hizmet içi eğitimde bilişim teknolojileri imkanlarından azami yararlanılması