Page 196 - My Project1

Basic HTML Version

Örgün ve Mesleki Teknik Eğitimin Yapısı ve Modellenmesi komitesince sorunlar aşağıdaki
gibi gruplandırılmıştır:
1.
Sektörlerle işbirliği,
2.
Yönlendirme, eğitim programları, değerlendirme,
3.
Kurumsal yapı ve fiziki kapasite,
4. Öğretmen yetiştirme
SEKTÖRLERLE İŞBİRLİĞİ
1.1.
Açılacak eğitim programlarının belirlenmesi, stajların tasarımı ve uygulanması ve
bunun gibi tüm süreçlere ilişkin karar verme süreçlerinde paydaşların yer alacağı bir
mekanizma oluşturulması
1.2.
Özel sektör veözel sektörü temsil edenkuruluşların, devlet tarafındandesteklenmeleri
kaydıyla, meslek lisesi kurmalarının teşvik edilmesi
1.3.
Eğitim programları ve müfredatlar hazırlanırken MYK tarafından onaylanan mesleki
standartları ve mesleki yeterlilikleri hazırlayan kuruluşların görüşlerinin alınması
1.4.
Sektörün okul düzeyinde eğitim kurumlarındaki etkinliğini artırmak amacıyla, danışma/
yönetim kurullarında temsil edilmesi
YÖNLENDİRME EĞİTİM PROGRAMLARI VE DEĞERLENDİRME
2.1.
İlköğretim düzeyinde eğitim kalitesinin artırılması
2.2.
Mesleki rehberlik ve yönlendirmenin, mesleki rehberlik yapabilecek bilgi donanımına
sahip rehberlik ve psikolojik danışmanlık uzmanlarınca yapılmasının sağlanması
2.3.
Avrupa Komisyonu 8 Anahtar yetkinlik çerçevesinde 21. Yüzyıl temel akademik
becerilerin kazandırılması
2.4.
Öğrencilere temel eğitim verilirken gerçek hayatla ve mesleklerle ilişkilendirebileceği
temalar kullanılması ve projeler yaptırılması
2.5.
9 ve 10. sınıflarda ağırlıklı olarak temel beceriler, 11 ve 12. sınıflarda ağırlıklı olarak
mesleki becerilerin öğretilmesi
ÖRGÜN VE MESLEKİ TEKNİK EĞİTİMİN YAPISI VE
MODELLENMESİ
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
192