Page 190 - My Project1

Basic HTML Version

186
MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM ÇALIŞTAYI
4- İş piyasasının ihtiyaçları ile becerileri eşleştirerek ve böylece non-formal ve informal
öğrenme sonuçlarının tanınmasını becerilere yönelterek dezavantajlı gruplara da isti-
dam imkânları hazırlanmalıdır.
5- Birçok ülkede çağın gereklerine uygun olarak belirlenen temel beceriler ve Anahtar
Yetkinlikler, ülkemiz için de belirlenmeli ve güncellenmelidir.
6- Non-formal ve informal öğrenmenin tanınmasında ve belgelendirilmesinde, formal
eğitim için belirlenen meslek standartlarında olduğu gibi standartlar belirlenmelidir.
7- İstisnasız tüm ülkelerde en önemli non-formal ve informal öğrenmeler iş yerlerinde
meydana gelen öğrenmelerdir. Bu nedenle iş piyasası non-formal ve informal öğrenme
sonuçlarının tanınması için önemli bir güçtür. Bunun önemi dikkate alınarak tanınma
ve belgelendirme sürecinde paydaşlar içinde iş dünyasının doğrudan yer alması sağlan-
malıdır.
8- Non-formal ve informal öğrenmenin tanınması ile ilgili programlar ve süreçler oluştu-
rulmalı ve bireylerin istekleri dikkate alınmalıdır.
9- Non-formal ve informal öğrenme sonuçlarının tanınması ile ilgili olarak dünyadaki iyi
uygulama örnekleri belirlenerek bu alandaki tecrübeler paylaşılmalıdır.
10- Non-formal ve informal öğrenme sonuçlarının tanınmasında yer alan denetim, enfor-
masyon, danışma, rehberlik, uygunluk kriterleri, ölçme-değerlendirme gibi süreçlerde
rol alacak “paylaşılmış sorumluluğu” üstlenecek paydaşlar ve rolleri belirlenmelidir.
11- Non-formal ve informal öğrenme sonuçlarının tanınmasında yaş, cinsiyet, iş tecrübesi,
eğitim düzeyi, mesleki eğitim, sicil, vatandaşlık, yabancı dil gibi uygunluk kriterleri uygu-
lanmaktadır. Ülkemiz için de bu ve benzeri uygunluk kriterleri belirlenmelidir.
12- Non-formal ve informal öğrenme sonuçlarının tanınmasında yer alan ölçme-değerlen-
dirme sürecinde öğrenme portfolyosu, elektronik portfolyo, görüşme, gözlem, sözlü