Page 145 - My Project1

Basic HTML Version

141
Mesleki ve Teknik Eğitimin Yönetimi, Finansmanı ve Sektörle İlişkileri
içerisinde mesleki ve teknik eğitimi de kapsayan bir kalkınma planı hazırlamıştır. Bu süre
sonunda mesleki eğitimde gerek öğrenci sayıları gerekse teknik gelişmeler açısında %80
düzeyinde bir başarı sağlanmıştır.
Mesleki Eğitime Meslek Örgütlerinin/Özel Sektörün/İşletmelerin
Katılımı
Mesleki eğitimde Çin Halk Cumhuriyeti devleti son 20 yıl içerisinde oldukça ilerleme kay-
detmiştir. Bu süreçte Çin diğer ülkelere kapılarını kısmen de olsa açmış ve bir iş ağı, yani
ticaret ağı kurularak ülke genelinde özel sektörün gelişmesi için UNESCO, UNDP, Dünya İş
Örgütü, UNPF, APEC ve diğer ulusal örgütlerle iş birliğine yönelmiştir. Ayrıca Çin İnsan Kay-
nakları ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı özel sektör ile kamu arasında koordinasyonu sağlamakla
görevlendirilmiştir. Bununla birlikte Bakanlık mesleki sertifikasyonların ve akreditasyonun
sağlanmasıyla görevlidir.
Çin hükûmeti kaliteli bir mesleki eğitim sistemi için Almanya, Avustralya, ABD, Japonya ve
Kanada gibi ülkelerin eğitim sistemlerini ve mesleki eğitimde izledikleri yöntemleri incele-
miştir. Sonunda Kanada mesleki eğitim sisteminin ülkedeki mesleki eğitimin geliştirilmesinde
temel oluşturması kararlaştırılmıştır. Bu amaçla Mayıs 2007’de başkent Beijing’te Kanada-
Çin Ofisi adıyla bir iş birliği ofisi kurulmuştur. Ayrıca Çin Eğitim Bakanlığı ve Kanada Eğitim
Bakanlıklarının ortak yürütecekleri bir Teknik Endüstri Öğretim Projesi (MOU) konusunda
Kanada Hükûmetiyle anlaşmaya varılmıştır. Öte yandan Çin Eğitim Bakanlığı mesleki ve tek-
nik eğitimin geliştirilmesine yönelik olarak Singapur Hükûmetiyle de birlikte hareket etmiştir.
Çin Hükûmeti bu ekonomik ve mesleki iş birliği yardımıyla Tianjin Eco-City ve Hangzhou
Bilim ve Teknoloji Parkı projelerini hayata geçirmiştir.
2.9. RUSYA
Mesleki Eğitimin Yönetimi
Mesleki Eğitimin Ulusal/Bölgesel Çatı Yönetiminin Yapısı ve İşleyişi
Rusya Federasyonunda eğitim sistemi genelde merkezîdir. Fakat eyaletlerin ve okulların
önemli ölçüde özerkliği bulunmaktadır. Eğitimden sorumlu olan kuruluş Eğitim ve Bilim Ba-
kanlığıdır. Her eyalette ve eyaletlere bağlı illerde ilgili millî eğitim müdürlükleri ve bu müdür-
lükler içerisindeki mesleki eğitimden sorumlu bakanlık yetkilileri, ulusal eğitim amaçlarının
saptanması, ulusal eğitim politikalarının ve ulusal eğitim programlarını yapılandırmalarını ya-
par.
Mesleki Eğitim Veren Kurumların Yönetim Yapısı ve İşleyişi
(boarding structure)
Zorunlu eğitim 9 yıl olup mezun olan öğrencilerden isteyenler normal orta öğretimine
devam edebilir, isteyenler ise meslek okullarına devam edebilirler.