Page 51 - strateji

Basic HTML Version

43
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
2014 - 2018
POLİTİKA EKSENİ 2: MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KAPASİTE
ÖNCELİK: 2.3. Mesleki ve Teknik Eğitimde Etkin ve Verimli Bir Yönetim Sistemi Oluşturulacaktır.
SIRA
NO
TEDBİR
AÇIKLAMALAR
SORUMLU
KURULUŞ
İLGİLİ
KURULUŞ
PERFORMANS
GÖSTERGESİ
SÜRE
15 2.3.5.
MTE okul ve
kurumlarının insan
kaynakları nitelikleri
geliştirilecektir.
MEB ve YÖK iş birliğinde atölye ve laboratuvar öğret-
menleri ve eğiticilerinin temel, alan ve özel yeterlilik-
leri belirlenecektir.
Eğiticilerin alanlarına yönelik pedagojik formasyon
almaları yönünde düzenlemeler yapılacaktır.
Öğretmenlerin adaylık sürecinin belirli bir kısmında iş-
letmelerde uygulamalı eğitim almaları sağlanacaktır.
MTE’de hizmetiçi eğitim modeli yeniden yapılandırı-
lacaktır.
Hizmetiçi eğitimlerin ulusal ve yerel ihtiyaç analizleri
doğrultusunda akredite edilmiş kurumlarca işletme-
lerde ve yükseköğretim kurumlarında yüz yüze ve/
veya uzaktan eğitim yoluyla verilmesi sağlanacaktır.
İşletmelerin, atölye ve laboratuvar öğretmenleri ile
öğretim elemanlarına çok yönlü eğitim vermeleri için
teşvik mekanizmaları geliştirilecektir.
Kamu-özel iş birliği için prosedürler sadeleştirilecek,
özel sektörün okullarda atölye ve laboratuvar kurabil-
mesi için kolaylık sağlanacaktır.
MTE okul ve kurumları yönetici ve öğretmenlerinin
teknik yabancı dil öğrenmesi ve yabancı dilini geliştir-
mesi sağlanacaktır.
Alanları daralan atölye ve laboratuvar öğretmenleri-
nin branş değişikliği sağlanacaktır.
MEB
YÖK
İlgili Bakanlıklar
İlgili Kamu Kurum ve
Kuruluşları
İşçi ve İşveren
Örgütleri
Meslek Kuruluşları
İlgili Sivil Toplum
Kuruluşları
PG 1.
Öğretmen
yeterlilikleri belirlenen
alan sayısı
PG 2.
Hizmetiçi eğitim-
lere katılan yönetici ve
öğretmen sayısı
PG 3.
İşletmelerde
hizmetiçi eğitim alan
öğretmen sayısı
Sürekli