37
Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı
2014 - 2018
EYLEM PLANI
POLİTİKA EKSENİ 1: MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ERİŞİM
ÖNCELİK: 1.1. Mesleki ve Teknik Eğitime Erişim İmkânları Geliştirilecektir.
SIRA
NO
TEDBİR
AÇIKLAMALAR
SORUMLU
KURULUŞ
İLGİLİ
KURULUŞ
PERFORMANS
GÖSTERGESİ
SÜRE
1 1.1.1.
Mesleki ve tek-
nik eğitimin önemi
ve erişim imkânları
hakkında farkındalık
oluşturulacaktır.
Toplumun algısının olumlu yönde değiştirilmesi için
kampanyalar (radyo ve televizyon programları, kamu
spotları, yarışmalar vb.) düzenlenecek ve sosyal med-
yanın etkin bir biçimde kullanılması sağlanacaktır.
İstihdam fuarları, kariyer günleri vb. etkinliklere MTE
öğrencilerinin katılımı desteklenecektir.
Meslek edindirme, geliştirme, değiştirme ve uyum
kursları hakkında farkındalık oluşturularak yetişkin-
lerin mesleki eğitim faaliyetlerine katılımları sağla-
nacaktır.
MTE ile ilgili veri tabanları bir araya getirilerek bürok-
rasinin azaltılmasını ve arz-talep buluşmasını sağlaya-
cak bütünsel bir WEB Portalı oluşturulacaktır.
MTE bilgilendirme hattı oluşturulacaktır.
MEB
RTÜK
YÖK
İŞKUR
İlgili Bakanlıklar
İlgili Kamu Kurum ve
Kuruluşları
İşçi ve İşveren
Örgütleri
Meslek Kuruluşları
İlgili Sivil Toplum
Kuruluşları
PG 1.
MTE’nin ortaöğre-
tim içindeki kayıt oranı
PG 2.
Meslek edindirme,
geliştirme, değiştirme ve
uyum kursları kursiyer
sayısı
PG 3.
Web bilgi sayfasına
giriş sayısı
PG 4.
Alo bilgi hattını
kullanan kişi sayısı
Sürekli
2 1.1.2.
Eğitim kurum-
larının tür ve kade-
meleri arasında ya-
tay-dikey geçişlerde
esnek ve geçirgen bir
yapı oluşturulacaktır.
Örgün-yaygın, yaygın-örgün, önlisans-lisans ve açık
öğretim sistemlerinde bütün seviyelerde bireyin
ihtiyaçları doğrultusunda yatay ve dikey geçişlerin
yapılmasına imkân sağlayacak mevzuat düzenlemesi
yapılacaktır.
Kazanımların kredi karşılıkları TYÇ ile uyumlu olacak
şekilde belirlenecek bu kazanımlar programlar arası
geçişlerde kullanılacaktır.
MEB
YÖK
MYK
İlgili Bakanlıklar
İlgili Kamu Kurum ve
Kuruluşları
İşçi ve İşveren
Örgütleri
Meslek Kuruluşları
İlgili Sivil Toplum
Kuruluşları
PG1.
Önlisans ve lisans
programlarına
devam
eden MTE mezunlarının
mezunlar içindeki oranı
PG2.
Örgün-yaygın, yay-
gın-örgün eğitim kurum-
ları arasında geçiş yapan
öğrenci sayısı
PG3.
Örgün eğitim siste-
mi içerisinde okul türleri
ve alanlar arasında geçiş
yapan öğrenci sayısı oranı
Sürekli