Page 77 - My Project1

Basic HTML Version

73
MTE’nin Stratejilerini Etkileyen - Yön Veren Kurumlar ve Kuruluşlar
çi yönde bir tercih ile formativ/biçimlendirici değerlendirme kullanılabilmektedir. Bu arada
bazı ülkeler kendi vatandaşları için örgün öğrenmeye verilen yasal hakları yaygın ve informal
öğrenme için de verebilmektedir.
5.11.Teşhis Edici Değerlendirme (diagnostic evaluation)
Yaygın ve informal öğrenme çerçevesinde hizmet verecek rehber ve danışmanlar, yeterlilik
alacak bireylerin başlangıçtaki bilgi ve becerilerini, ilgi ve ihtiyaçlarını, teşvik edici, güdücü
ve güçlendirici faktörleri, kolaylaştırıcı şartları tespit eder ve bireyin portfolyosunu/gelişim
dosyasını hazırlar. Adayların portfolyoları dikkate alınarak öncelikli ihtiyaçları tespit edilir ve
uygun bir öğrenme planı hazırlanır.
5.12. Biçimlendirici Değerlendirme (formative evaluation)
Kendisi için belirli bir eğitim planı hazırlanan ve öğretim programına devam eden bireye uy-
gulanan süreç gözetim altında tutulur, süreç içinde değerlendirmeler yapılır, gelişimi ölçülür,
zayıf ve kuvvetli alanları tespit edilir; program yapısına uygun yardım ve destekler sağlanır.
5.13. Süreç Değerlendirme (process evaluation)
Öğrenmenin planlandığı gibi yürüyüp yürümediği, öğreticilerin durumu, değerlendirme şe-
killeri ve sıklığı, uygulamayı etkileyen faktörler kontrol edilmektedir.
5.14. Seviye Belirleyici Değerlendirme (summative evaluation)
Belirli bir program veya dersin/kursun hemen yapılan ölçmesidir. Bireyin öğrenme çıktılarını
hangi seviyede kazandığını ve etkilendiğini, özellikle davranış değiştirmeyi sağlayan yakın çık-
tıları tespit için yapılır.
6. MESLEKİ EĞİTİM PAYDAŞLARININ ÇALIŞMALARI
Mesleki eğitim ve eğitim-istihdam ilişkisi ile ilgili son yıllarda yapılan çalışmalar aşağıda özet-
lenmiştir.
6.1. Dokuzuncu Kalkınma Planı
KB ’nin (eski DPT’nin) koordinasyonunda sosyal ortaklar tarafından hazırlanan 2007-2013
yıllarını içeren ve 1 Temmuz 2006 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanan Dokuzuncu Kalkın-
ma Planında mesleki eğitime ve mesleki eğitimin işgücü ile olan bağına yönelik tespit edilen
hususlar verilmiştir.