Page 219 - My Project1

Basic HTML Version

Mesleki Eğitimin Toplumsal Algısı ve Öğrenci Profili
215
• YGS ve LYS’de mesleki ve teknik orta öğretim okullarının başarı düzeylerinin genel
eğitim liselerine göre çok düşüktür.
• İlköğretim sonunda yapılan Seviye Belirleme Sınavında meslek liseleri son sıralarda
tercih edilmektedir.
• Öğrenci velilerinde mesleki ve teknik eğitim veren kuruluşlara karşı özellikle katsayı
probleminden kaynaklanan bir önyargı vardır.
• Öğrencileri seviyelerinin gerektirdiği mesleki yeterlilikleri kazanamamaktadırlar.
• Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin nitelikleri iş piyasası ihtiyaçları ile
örtüşmemektedir.
Eğitimin sunumuna ve finansmanına paydaşların katılımının düşük olması
• Eğitim özellikle Mesleki Eğitimin sadece MEB’in sorumluluğunda olması
Genel ve Mesleki Eğitim kalitesinin düşük olması
• Eğitime ayrılan kamu kaynaklarının yetersiz olması
• Okul öncesi eğitimde okullaşma oranının düşük olması
• Okuryazarlık oranında tam başarının elde edilememesi
• İlköğretimden ortaöğretime geçişin istenilen seviyede olmaması
• Eğitime ulaşmada cinsiyet eşitsizliğinin olması
• Yabancı dil eğitiminde önemli eksikliklerin bulunması
• Ortaöğretimde Mesleki Eğitim payının yetersizliği
• Mesleki rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin etkin olmaması
• Staj programlarının etkin şekilde uygulan(a)maması
Okul iş dünyası ilişkisinin yetersizliği
• Mevcut mesleklere ilişkin laboratuar, atölye gibi eğitim alanlarındaki teçhizatın yeni
teknolojileri yakalayamamış olması,